2011’de konut fiyatları artacak!

2011’de konut fiyatları artacak! Koray İnşaat Genel Müdür Yardımcısı Ali Pusat, genel olarak bakıldığında Türkiye’de konut açığının bulunduğunu, ihtiyaç duyulan segmentlerde üretilen konutların büyük ilgi gördüğünü söyledi
12.07.2010 - 18:28
Yazı Boyutu

 

 

Pusat, Türkiye'de inşaat sektörünün yaşanan ekonomik gelişmelere paralel olarak ciddi bir daralma yaşadığını belirtti.
Geçen yıl daralmanın yüzde 15-20 civarlarında gerçekleştiğini ifade eden Eden Pusat, bu daralmanın Avrupa ülkeleri ve ABD'de daha ciddi boyutlarda gerçekleştiğini bildirdi.
 
Firmalarının 2004 yılına kadar ağırlıklı olarak İstanbul ve Ankara'da yatırımlarda bulunduğunu, son 5-6 yıldır da Eskişehir ve Bursa gibi şehirlere de açıldıklarını vurgulayan Pusat, konut yatırımlarının diğer illerde de süreceğini kaydetti.
Bursa'daki yatırımlarının 150 milyon lirayı bulduğunu dile getiren Pusat, şöyle konuştu:
 
"Bursa'da bir potansiyel vardı ve bunu değerlendirmek istedik. Ülkede sürekli konut fazlalığından söz ediliyor. Bunun nereden çıktığını bilmiyoruz. Türkiye'de konut ihtiyacının olduğu açıktır. Her yıl ihtiyacın altında üretim yapılıyor. Bazı segmentlerde fazlalık olabilir ancak genel olarak bakıldığında Türkiye'de konut açığı var. İhtiyaç duyulan segmentlerde konut yaparsanız sorun yaşanmıyor. Bu tür konutlar büyük ilgi görüyor."
 
Pusat, konut fiyatlarında 2008 ve 2009'da belirli bir gerileme yaşandığını belirterek, "Konut fiyatlarında bir baskı var. Bu yıl değil ama 2011'de ciddi fiyat artışları bekliyorum. Çok büyük artışlar yaşanmaz ancak bir artış olur" dedi.

 

Bu haberle ilgili sorularını Uzmanına Sor
1000
Son Sorular
2.etap hakkinda bilgi

Nasıl müracaat yapabiliri

aynurbalakin - 28 Mart 2015 - Saat 00:43
Sektörden Haberler
Ahenk İstanbul fiyatları yenilendi!
27.03.2015 15:45
Eminevim, Ahenk İstanbul'da daire fiyatının üzerine fark koymadan, banka kredisiz ev sahibi yapıyor.
Trafik güvenliği kış şartlarında daha zor!
27.03.2015 12:23
Trafik Güvenliği İçin Kış Şartlarına Uyum Anketi tamamlandı. Sonuç: kural ihlali ve yeterli denetimin olmaması!
Halkalı'ya Hayat geldi!
27.03.2015 11:59
Konutların teslim edildiği ve yaşamın başladığı Hayat Park İstanbul'da fiyatlar 270 bin TL'den başlıyor.
Nidakule Göztepe’de doluluk yüzde 81’e ulaştı!
27.03.2015 11:27
Gayrimenkul danışmanlığını JLL Türkiye’nin yaptığı Nidakule Göztepe, kısa sürede yüzde 81 doluluk oranına ulaştı.
Trendist Ataşehir basınla bir araya geliyor!
27.03.2015 11:18
Trendist Ataşehir Genel Müdürü Mustafa Orman emlak editörleriyle bir araya gelerek, projedeki son gelişmeleri aktaracak.
Uçak faciasından sonra yeni düzenlemeler gündemde!
27.03.2015 10:58
Fransa'da 150 kişinin hayatını kaybettiği Germanwings uçağı ile meydana gelen kazaya ilişkin iddialardan sonra havacılıkta yeni düzenlemeler gündemde.
Emel Yıldırım, Nişantaşı’nda yeni bir dükkan açıyor!
27.03.2015 09:55
Emel Yıldırım, önceki gün bir arkadaşıyla çıktığı Nişantaşı turunda objektiflere takıldı.
New York'ta büyük bir bina çöküşü meydana geldi!
27.03.2015 09:29
ABD'nin New York kentinde East Village bölgesinde iş yeri ve ev olarak kullanılan binada meydana gelen patlamanın doğalgazdan kaynaklandığı sanılıyor.
216 Butik Çekmeköy kiralık daireleri!
26.03.2015 16:17
216 Yapı tarafından Çekmeköy'de hayata geçirilen 216 Butik projesinde 1+1, 2+1 ve 3+1 daire seçenekleri sıralanıyor.
Yazarlar
Yavuz Karaman
Hangi bölgede ne kadar prim şansı var?
Ali Güvenç Kiraz
Tapuda yönetim planına bakmadan ev satın almayın!
Murat Ergin
Gayrimenkul fiyatları neden artıyor?
Salim Taşçı
Aman ne güzel!
Uzmanına Sor
Gayrimenkul sektörü ile ilgili her türlü sorunuzu bize iletin uzmanlarımız sizin için cevaplasın.
1000