Esenler Belediyesi kentsel dönüşüm için karar aldı!

Esenler Belediyesi kentsel dönüşüm için karar aldı! Esenler Belediye Meclisi, Havaalanı ve Tuna Mahalleleri için tarihi bir karara imza attı
30.06.2012 - 13:43
Yazı Boyutu

Esenler Belediye Meclisi, Havaalanı ve Tuna Mahalleleri için tarihi bir karara imza attı. TBMM'de kabul edilen torba yasayı esas alan Belediye Meclisi, bu iki bölgeyi afet riski altındaki yapı alanı olarak belirledi. Buna göre; 1500 konutluk alan yeniden imar edilecek.

Kentsel Dönüşüm Yasası'nın TBMM'de kabul edilmesinin ardından uygulama sürecine geçen ilk belediye Esenler oldu.
Bu kapsamda harekete geçen Esenler Belediye Meclisi, afet riski altındaki alanların dönüştürülmesiyle ilgili karar almak için olağanüstü toplandı. Meclisi yöneten Esenler Belediye Başkanı Tevfik Göksu afet riski alanlarının dönüştürülmesi ile ilgili Esenler'in yol haritasını açıkladı.
 
Esenler'in 16 mahallesinin de kentsel yenilemeye ihtiyacı olduğunu fakat, çalışmalara sorunları bir türlü çözülemeyen Havaalanı ve Tuna Mahallelerinden başladıklarını ifade eden Göksu, bu süreçte ilk olarak tercihi mahalle sakinlerine bıraktıklarını söyledi ve bu konuda da büyük kolaylıklar sağlanacağını söyledi. Dünyanın en hızlı dönüşüm sürecini yaşayan şehri olan Paris'te bile kentsel yenilemenin 17 yıl sürdüğünü dile getiren Göksu, bu hızla gidilirse Esenler'de 10 yılda hayatın yenileneceğini söyleyerek konuşmasını tamamladı.
Yenişafak

Bu haberle ilgili sorularını Uzmanına Sor
İlgili haberler
Sektörden Haberler
Keira Knightley: Gayrimenkul'e bayılırım!
31.03.2015 19:35
Ünlü oyuncu Keira Knightley, gayrimenkule olan tutkusunu anlattı.
Ödüllü tasarımlar evinizdeki yerlerini almaya hazır!
31.03.2015 19:31
Değişen mevsimle şekillenen ve yenilenecek olan yaşam alanınızda ödüllü ev mobilyalarına da yer açın.
Her sabah deniz ve göl manzarasına uyanın!
31.03.2015 19:05
Demir İnşaat güvencesiyle İstanbul Büyükçekmece'de inşa edilen Demir La Vida projesi deniz ve göl manzarasıyla dikkat çekiyor.
Haldız İnşaat'tan Kocaeli'ye 2 dev proje!
31.03.2015 18:55
Haldız İnşaat'ın Kocaeli'nde hayata geçirdiği Tuana Evleri 2. Etap ve Derince Çınarlıkent Konutları'nda satışlar başladı.
Royal Sun Residence kazandıracak!
31.03.2015 16:11
Önümüzdeki dönemde gayrimenkul fiyatlarının yükseleceği öngörülen Kıbrıs'taki Royal Sun Residence projesinde fiyatlar 90 bin TL'den başlıyor.
Kullanmadığınız hizmetler için ücret ödemeyeceksiniz!
31.03.2015 15:35
İnternet ve telefon abonelerinin, yararlandıkları hizmetin süresi ve miktarıyla orantılı ücret ödemesiyle ilgili düzenleme yarın yürürlüğe girecek.
Irmak Group, Gaziosmanpaşa'yı dönüştürecek!
31.03.2015 15:07
Irmak Group Yönetim Kurulu Başkanı Akif Çolak, Gaziosmanpaşa'daki kentsel dönüşümü anlattı.
Çöpten 10 bin haneye elektrik üretiliyor!
31.03.2015 15:00
Malatya’da kurulan Çöp Gaz Elektrik Üretim Santrali’nde günlük 2.2 MW’lık elektrik üretiliyor.
Resim İstanbul, kahve tutkunlarına ev sahipliği yapıyor!
31.03.2015 12:16
Ortadoğu Grup tarafından Sancaktepe’de inşa edilen Resim İstanbul, bu pazar Kahve Günü Etkinliği’ne ev sahipliği yapıyor.
Yazarlar
Yavuz Karaman
Hangi bölgede ne kadar prim şansı var?
Ali Güvenç Kiraz
Tapuda yönetim planına bakmadan ev satın almayın!
Murat Ergin
Gayrimenkul fiyatları neden artıyor?
Salim Taşçı
Aman ne güzel!
Uzmanına Sor
Gayrimenkul sektörü ile ilgili her türlü sorunuzu bize iletin uzmanlarımız sizin için cevaplasın.
1000