maritbet girişmaritbet
Binalarda yenilenebilir enerji zorunluluğu 1 Ocak'ta başlıyor!

Binalarda yenilenebilir enerji zorunluluğu 1 Ocak'ta başlıyor!

Gelecek yıldan itibaren bir parseldeki toplam inşaat alanı 5 bin metrekareden büyük yapıların kullandığı enerjinin en az yüzde 5'ini güneş enerjisi paneli, rüzgar enerjisi gibi yenilenebilir enerji kaynaklarından karşılaması zorunlu olacak.

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığınca hazırlanan yönetmelik değişikliğiyle normal binalara göre enerji verimliliği daha fazla olan ve kullandığı enerjinin belirli bir kısmını yenilenebilir enerji kaynaklarından temin eden "Neredeyse Sıfır Enerjili Binalar" konseptine geçiş, aşamalı olarak 1 Ocak'ta zorunlu hale getiriliyor.

AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, düzenleme, Türkiye'nin beyan ettiği "2053 net sıfır emisyon binalar" hedefi kapsamında Binalarda Enerji Performansı Yönetmeliği değişikliği ile hazırlandı.

Buna göre 1 Ocak 2023'ten itibaren, bir parseldeki toplam inşaat alanı 5 bin metrekareden büyük olan tüm binalar enerji performans sınıfı en az "B" olacak şekilde inşa edilecek. Ayrıca bu binaların, kullandığı enerjinin en az yüzde 5'ini güneş enerjisi paneli, rüzgar enerjisi, ısı pompası gibi yenilenebilir enerji kaynaklarından karşılaması zorunlu olacak.

Pencerelerin ısı yalıtım değerleri iyileştirilecek

Bu yapıların halen "C" olan asgari enerji performansının "B"ye çıkarılması ile ısı yalıtımında kullanılan yalıtım malzemesi kalınlıklarında da en az 2 santimetre artış olması gerekecek. Bu kapsamda asgari ısı yalıtım malzemesi kalınlıkları İstanbul'da 5 santimetreden 7-8 santimetreye, Ankara'da ise 6 santimetreden 8-9 santimetreye çıkacak. Ayrıca pencerelerin ısı yalıtım değerleri iyileştirilecek.

Bu sayede binaların, ısıl konfor şartları bozulmadan ortalama yüzde 25 daha az enerji tüketmeleri sağlanacak.

Türkiye'nin enerji ithalatı faturasında yıllık 10 milyar lira düşüş sağlanacak

Yapılan düzenleme gereği, 1 Ocak 2023'ten itibaren projeleri buna göre hazırlanmayan binalara ruhsat düzenlenemeyecek.

1 Ocak 2025'ten itibaren 2 bin metrekare üzeri tüm binalara yaygınlaştırılması ve kullanılan enerjinin en az yüzde 10'unun yenilenebilir enerji kaynaklarından sağlaması zorunluluğu da getirildi.

Yapıların 2023'ten sonra bu şartlara uygun inşa edilmesiyle Türkiye'nin enerji ithalatı faturasında yıllık 10 milyar lira düşüş sağlanması, 2025'ten itibaren ise yıllık düşüşün 15 milyar liraya ulaşması hedefleniyor.

Yorum Yaz

Benzer Haberler

Kırgızistan ile kentsel planlama alanında iş birliği anlaşması imzalandı
  • 19.06.2026 11:15

Kırgızistan ile kentsel planlama alanında iş birliği anlaşması imzalandı

Türkiye ile Kırgızistan arasında “Kırgızistan ile Kentsel Planlama Alanında İş B ...

10 soru ve cevapta TOKİ açık satış kampanyası
  • 05.06.2026 17:02

10 soru ve cevapta TOKİ açık satış kampanyası

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, TOKİ’nin 64 ili kapsa ...

TOKİ'den kurasız ev sahibi olma fırsatı: 64 ilde 20 bin konut!
  • 04.06.2026 14:56

TOKİ'den kurasız ev sahibi olma fırsatı: 64 ilde 20 bin konut!

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren To ...

Adana Çukurova'da 980 sosyal konut teslim ediliyor
  • 04.06.2026 13:31

Adana Çukurova'da 980 sosyal konut teslim ediliyor

TOKİ'nin Adana Çukurova'da inşa ettiği 980 sosyal konut hak sahiplerine tes ...

Fikirtepe'de depreme dayanaklı 11 bin yeni yuva
  • 24.05.2026 23:23

Fikirtepe'de depreme dayanaklı 11 bin yeni yuva

Türkiye'nin en zorlu kentsel dönüşüm süreçlerinden biri olan ve uzun yıllar tama ...

Bakan Kurum, Bakü’de 13. Dünya Kentsel Forumu’na katıldı
  • 20.05.2026 13:41

Bakan Kurum, Bakü’de 13. Dünya Kentsel Forumu’na katıldı

COP31 Başkanı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Cumh ...