maritbet girişmaritbet
Lütfü Savaş, Hatay’daki projeleri anlattı

Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Doç. Dr. Lütfü Savaş, MIPIM Fuarı'nda Emlaktasondakika.com ekibinin sorularını yanıtladı.

Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Doç. Dr. Lütfü Savaş, MIPIM Fuarı'nda Hatay'ın yeni projelerinden bahsetti.

Hatay'da yapılacak olan projelerinden bahseden Savaş, “Bizim ikinci yılımız bu fuarda. Bizim amacımız dünyayı tanımak, dünyada konsept projeler nasıl yapılıyor, nasıl sunuluyor, nasıl finans buluyor. Bunları biz de dünyadan öğrenmek istiyoruz. Biz de kendimizi bu modern dünyanın gelişimine bırakmak istiyoruz. Bırakırken de Türkiye'deki değerleri de buraya taşımak istiyoruz. Bu sene bu konsept ile 5 tane projeyle geldik. Bunlardan bir tanesi bizim kültür yolu dediğimiz çok büyük bire proje. İnşallah bir yarışma projesi aynı zamanda. Özellikle Hatay'da, Antakya'da daha önce Herod Caddesi olarak adlandırılan daha sonra ismini Kurtuluş Caddesi olarak değiştirdiğimiz ve bizim Hatay'da garnizon komutanlığından itibaren Sen Piyer Kilisesi ve yeni Mozaik Müzesine kadar uzanan içinde uzun çarşı, uzun çarşının üzerinde teleferik projemiz, altındaki müze bununla birlikte Haraparası'ndaki çok önemli 100 dönümlük bir alanda yaşam alanı ve her türlü sosyal donatısıyla birlikte yapmış olduğumuz bir proje var. Tüm bunların yanında da Hilton Oteli var. Altında müze üstünde yaklaşık 200 odanın olduğu ve koridorlarken, merdivenlerden giderken de müzeyi çok rahat seyredebileceğimiz içinde bir tane 200 bir tane 800 metrekarelik çok önemli iki tane mozaik eser bulunmaktadır. Tüm bunarın sergilendiği alandayız. Bunların dışında çok güzel bir alanda yıkılmak üzere olan eski tarihi eserler, evler aldık. Bunları yapıp bunlara birer fonksiyon veriyoruz. Yaklaşık 7-8 yıldır da Antakya, merkez olmak üzere birçok yerde tarihi doku restorasyonu yapıyoruz. Yani Hatay'ın özgün kimliği ile birlikte modern dünyaya nasıl gideriz, Hatay'ın tarihsel, kültürel birikimlerini dünyayla nasıl paylaşırız bunların peşindeyiz.” dedi.

Neşeli Ol Hayatı Yaşa

Kültür yolu üzerindeki teleferik projesi hakkında konuşan Savaş, “Kültür yolu üstünde bir teleferik projemiz var. Teleferik projemizde uzun çarşıdan yukarıya doğru çıkarken yaklaşık 200 metrelik bir yol kenarında tarihi doku içerisinden geçiyorsunuz. Ve buraya bir aqua park yapıyoruz. Aqua park sonunda çok güzel eserlerin çıktığı dünyada bir numara olarak adlandırılan bir iskelet mozaiğimiz var. İsmi Neşeli Ol Hayatı Yaşa, o mozaiğin de içerisinde olduğu çok değerli tarihi eserleri sergileyeceğimiz bir müze. Üstüne güzel bir fonksiyon yüklenmiş ilk teleferik istasyonu Habibi Neccar Dağına çıkacak.” dedi.

Kurtuluş Caddesi tarihteki ilk ışıklandırma yapılan cadde

Eski Herod caddesi yeni Kurtuluş Caddesi'nin yani projesini hakkında Savaş, “Kurtuluş Caddesi biliyorsunuz tarihteki ilk ışıklandırma yapılan cadde. Bu caddede 3 tane önemli hatta belki dünyada birçok ülkede göremeyeceğimiz Türkiye'deki daha doğrusu Anadolu'da ilkleri var. İlk ışıklandırılan o cadde yeni caddenin 7-8 metre altında kaldı. Biz o 7-8 metre aşağıda görülen patika yollarının en az 50 metresini aşağı inip led ışıklarla o sütunları yapacağız. Yani insanları milattan sonra 7.- 8.- 6. Yüzyıla götüreceğiz. O zamanın sosyetesi o bölgede Lübnan, Filistin, Halep, Şam gibi yerlerden gelip gündüzleri alışveriş yaptıkları geceleri eğlendikleri bir mekan olan Kurtuluş Caddesi yani Herod Caddesi'ni canlandırmak istiyoruz.” dedi.

Lütfü savaş, yapılan projelerin turizmine katkısına değinerek, “Bunun dışında sonuncu projemiz dört yolda 83 dönümlük bir alan içerisinde. Arazimizin bir kısmı bize ait bir kısmı da dört yol belediyemize ait. Orada çok güzel bir çarşı yapıyoruz, çarşının yanında bir kültür merkezi, kültür merkezinin yanında da güzel bir otel ve çok güzel 2 dönümlük arazi üzerine bir Pazar yeri yapıyoruz. Sosyal donatılarla birlikte eğlence mekanları yapıyoruz. Vatandaşlarımız gelip hoşça vakit geçirebileceği hem eğitim hem de eğlence açısından değerlendirebilecekleri önemli fonksiyonlar yüklediğimiz bir alan olacak. Biz MIPIM'de Hatay'ı temsil etmek ve dışarıdan yatırımcı bulmak istedik. İki yılda Hatay adına çok şey öğrendik. Bütün bu deneyimler gelecek adına bize aydınlık oluyor. Burada Türkiye adına 8 tane şehir ve şirket var bence bunların çok daha artması ve bunun turizm adına geri dönmesini sağlamak gerekir. “ söyledi

Yorum Yaz

Benzer Haberler

Başakşehir Çam ve Sakura Şehir Hastanesi MIPIM'de En İyi Sağlık Kompleksi Ödülü’nü aldı
  • 22.03.2022 15:48

Başakşehir Çam ve Sakura Şehir Hastanesi, Uluslararası Gayrimenkul Fuarı (MIPIM) ...

Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Lütfü Savaş: "EXPO'ya daha profesyonel başlayacağız"
  • 15.02.2021 15:22

Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Lütfü Savaş, planlanan EXPO 2021 ile ilgili ko ...

Lütfü Savaş, MIPIM'de Hatay projelerini anlattı
  • 16.03.2017 19:28

Mehmet Urcu, MIPIM'de ekibimize Antalya projelerini tanıttı
  • 16.03.2017 19:03

Antalya Büyükşehir Belediyesi Başkan Danışmanı Mehmet Urcu, MIPIM Fuarı'nda Emla ...

Serdar Serdaroğlu MIPIM'de Kepez projesini anlattı
  • 16.03.2017 18:34

Sampaş Kentsel Dönüşüm Direktü Serdar Serdaroğlu, MIPIM Fuarı'nda Emlaktasondaki ...