maritbet girişmaritbet
Bodrum yatırımlarla turizmde de uçacak!

Türkiye'nin en popüler tatil beldelerinin başında şüphesiz Bodrum gelir. Son zamanlarda açılan mekânlar ve beach’lerle birlikte popülaritesi daha da artan Bodrum, sosyete ve sanat dünyasının da mesken tuttuğu bir yer haline geldi

Türkiye'nin en popüler tatil beldelerinin başında şüphesiz Bodrum gelir. Son zamanlarda açılan mekânlar ve beach'lerle birlikte popülaritesi daha da artan Bodrum, sosyete ve sanat dünyasının da mesken tuttuğu bir yer haline geldi. Yaz aylarında hareketlilik tavan yapıyor, gerek denizi gerekse popüler mekânlarıyla her zaman adından söz ettiriyor. Milyonlarca insanın tatil rotası olarak seçtiği Bodrum'da ev fiyatlarının 5 milyon Euro'yu bulması, yöredeki standartların ne kadar yükseldiğini gösteriyor. Bodrum, yeme-içme sektörü için de önemli bir cazibe merkezi artık. Hal böyle olunca, HT Magazin adına hem Bodrum'da yıllardır hizmet veren işletmecileri hem İstanbul'dan Bodrum'a sezonluk olarak gelen mekân sahiplerini bir araya getirdim. Herkesin mutlaka bir kez gittiği Ship A Hoy'dan Cemal Yarar, balık denince akla gelen Mimoza'dan Fikret Alphan ile Balıkçı Sait'ten Sait Birtan Yılmaz; Garo's'tan Garo Nişan, Moon Beach'ten Erkan Ünal, Kuum Sortie'den Varol Kaynar, My Pavyon'dan Ali Sayar, My Piyasa'dan Sabi Totah, Tango Restaurant'tan Kazım Ak ile nasıl bir sezon beklediklerini, nasıl bu işe başladıklarını, başarının sırlarını konuştuk. İşletmeciler Bodrum‘da bu yazın çok hareketli geçeceğinde hemfikir.

CEMAL YARAR SHIP A HOY: ‘Göltürkbükü için dönüm noktası olduk'

GÖLTÜRKBÜKÜ'NÜN tam ortasında yer alan ve anlamı ‘Denizci selamı' olan Ship A Hoy, 1986 yılında kuruldu. Göltürkbükü için de bir dönüm noktası oldu aslında. Açıldığı tarihten beri popülaritesini koruyarak bir klasik haline geldi. Ship A Hoy'un başarısındaki önemli isimlerden biri de Zafer Tarlan'dır. Özenle seçip titizlikle yetiştirdiğimiz ekiple, yıllardır misafirlerimizin memnuniyetini her şeyin üzerinde tuttuk. Yaz boyunca tanınmış simaları ve müdavimlerimizi ağırlıyoruz. Sabah 10.00 ile 18.30 arası beach; 20.00 ile 24.00 arası Ship A hoy A la Carte restoran ve Suda Kebap; 24.00 ile 04.00 arası kulüp olarak hizmet veriyoruz. 1986 yılında kurulan Ship A Hoy, çizgisini hiç bozmadığı için hak ettiği yere geldi. Ses sorunu yüzünden bir dönem 15 gün kapandı; neredeyse Türkbükü iş yapamaz hale geldi. Bizimle birlikte köydeki en küçük esnaftan en büyüğüne herkes mağdur oldu. Bu nedenle kendimize kapalı bir mekân yarattık. Ayrıca ses kirliliğini ortadan kaldıran yeni ses sistemini devreye soktuk. İnsanların birçoğu Türkbükü'ne Ship A Hoy için geliyor. Bunu açık ve net olarak mekânı 15 gün kapattığımızda şahit olduk. 60 kişi civarında çalışanımız mevcut. Günde ortalama 1000 kişinin üzerinde konuk ağırlıyoruz.

FİKRET ALPHAN MİMOZA: ‘Mimoza'ya iyi şeyler ektik'

BODRUM bir başkadır; sevdası da aşkı da batan güneşi, ayı, yıldızları, yakamozları... Beni de 29 yıldır kendine aşkla bağlamıştır ve hiçbir yere gitmeme izin vermemiştir. Dünyanın en fazla oksijenine bünyesinde sahip olan masmavi gözlü, berrak sulu, dantel gibi dizilmiş adaları, balığı ve süngercileri, mandalinaları, dalgıçları, kaleleri, butik otelleri, misafirperverliği, gece bekçileri, müzisyenleri, ressamları en güzel guletleri yapan usta elleri, marinaları, yelkenleri, rüzgâr değirmenleri, diskoları, barları, sahilleri olan ve kişilere kendini yazdıran Bodrum'dan ayrılmak zordur. Budur buranın sevdası. Benim de bu sevdanın içindeki gizli aşkım Mimoza... Hayalim, hayallerim. Bodrum'u Bodrum yapan çalışkan iş arkadaşlarım, her biriniz gökkuşağının birer rengisiniz, elinize sağlık. Ve bize bütün bu güzellikte yaşamımıza yardımcı olan misafirlerimiz... Toprağına ne ekersen onu biçersin. Sanırım Mimoza'ya iyi bir şeyler ektik. Ondandır bu sevda. Sözümdür üstüne kuma getirmeyeceğim. Şerefinize Bodrum!

SAİT BİRTAN YILMAZ BALIKÇI SAİT: ‘İyi hizmet her zaman ön planda'

İSVEÇ'TE 2 yıl restoran işletmeciliği ve aşçılık eğitimi aldım. Orada 20 yıl restoran işlettikten sonra Türkiye'ye döndüm. İstanbul'da Le Chalet'yi işlettim. 1992'de Bodrum'a yerleştim. Yeşilyurtlular ve Cennetköy'ün restoran ve plajını işlettim. 2000'de eşim Ferman'la Yalıkavak'ta Sait Restaurant'ı açtık. Oğlumuz Deniz bize yardım ediyor. Yazın kızımız Özlem de bize katılıyor. Güneşin batışını, kışın şömine başında kestane pişirme keyfini yaşamak isterseniz bizler buradayız... Benim için önemli olan müşteriye hizmeti ve kaliteyi ön planda tutmak.

ERKAN ÜNAL MOON BEACH & LOUNGE: ‘Amacımız aralarından sıyrılmak'

MESLEĞE 1993 yılında Yalıkavak Otel Şamdan'da başladım. 5 yıl boyunca yazları Otel Şamdan, kışları Park Şamdan'da çalıştıktan sonra, 3 yıl Vogue ve Havana Club'ta çalıştım ve son 11 yıldır Reina'da işletme müdürlüğü görevini üstlenmiştim. Sevdiğim bir dostum sayesinde Yalıkavak'taki Highlight Hotel'le tanıştım. İlk patronluk tecrübemi burada yaşıyorum. Tilkicik Koyu'nun gerçekten Allah vergisi bir güzelliği var. Biz de bu güzelliği koruyarak burada güzel bir konsept hazırladık. Biliyorsunuz ki sadece mekânın güzel olmasıyla bitmiyor, personel de çok önemli. Bodrum gerçekten güzide bir yer ve çok iyi mekânlar var. Hedefimiz bilgimizle, deneyimimizle ve kaliteli servisimizle bu mekânlar arasından sıyrılabilmek.

VAROL KAYNAR KUUM SORTIE: ‘Herkes Bodrum'a yatırım yaptı'

ASLINDA Türkbükü, hem benim hem de abim Erol Kaynar'ın tatilimizi geçirdiğimiz yer. Her yaz mutlaka burada bir süre tatil yapmaktan büyük keyif alıyoruz. Bu yüzden burada yatırım yapmayı çok düşünmüyorduk. Kuum Otel bildiğim ve sevdiğim bir yer. Grup olarak iyi bir sinerji yakalayacağımızı düşündüğümüz için bu yaz Kuum'a üç markamızı getirdik. Otelin tüm yiyecek-içecek işlerinden sorumluyuz. Sortie grubumuzun en önemli markalarından biri. Nişantaşı'ndaki Cento Per Cento'yu da Kuum'a taşıdık. Cento Per Cento'daki mutfak danışmanımız Maurizio Morelli Londra'daki restoranını bırakıp, yaz boyunca Türkbükü'nde mutfağın başında olacak. Akaretler'deki Kalamata Meyhane de burada. Kalamata Meyhane grubumuzun modern meyhanesi, başında da ender kadın meyhanecilerden Beyza Gürbüzer var. Kuum'da gündüzleri de beach olarak hizmet veriyoruz. Bu yaz İstanbul'dan birçok marka Türkbükü'ne yatırım yaptı. Hepsi kendi dallarında önemli isimler. Buraya büyük katkı sağlayacağını düşünüyorum.

GARO NİŞAN GARO'S RESTAURANT: ‘Ortakların uyumu mekâna yansıdı'

GARO'S Restaurant; Türkbükü sahilinde 90 senelik bir taş evin restore edilmesiyle Garo Nişan, Çetin Sağıroğlu ve Melike Çavuşoğlu'nun ortaklığıyla açıldı. İlk günden itibaren dekorasyon, yemek, servis, müzik detayları ve fiyat politikasıyla işimizi iddialı bir şekilde sürdürüyoruz. Ben 30 yıllık işletmecilik tecrübemi mekâna aktardım. Melike Çavuşoğlu dekorasyon zevkiyle dükkâna imzasını attı. Çetin Sağıroğlu ise mali ve idari konulardan sorumlu. Ortaklar arasındaki ahenk ve pozitif enerji Garo's'a yansıdı. Mönüye gelince toğk, tarama, dana yanağı, kaya koruğu farklılık yaratıyor. Balıklar günlük ve taze. Tabii ki et seçenekleri de var. Ancak Garo's Çökertme'yi özellikle tavsiye ederim. Müzikler ise Grek ve Türkçe ağırlıklı...

KAZIM AK TANGO RESTAURANT: ‘İşimizi büyük bir keyifle yapıyoruz'

BODRUM'UN gizemli, çekici ve huzur dolu yaşam şekli Tango konseptini ortaya çıkarmamıza neden oldu. Doğayla iç içe geçmiş mistik atmosfer, insan ruhunun derinliklerinde saklanan yaratıcılığı hayata geçirmesinde büyük rol oynar. Sanayicilikle geçmiş koca ömrümde ruhumdaki yaratıcılığı keşfetmem Bodrum'a yerleşmemle oldu. Ortağım ve aynı zamanda kızım olan Neveda'yla fırsat buldukça dünyanın dört bir tarafını geziyor, sonra kendi zevkimizi ve düşüncelerimizi yeniliklerle harmanlayıp burada misafirlerimize sunuyoruz. Restoranlarımızda keyifli bir atmosfer yaratıyoruz. Her şeyden önce işimizi keyifle, mutlulukla ve istekle yapıyoruz. Bodrum'la bütünleşen Tango konsepti bir trend değil bir klasik olma yolunda ilerliyor.

SABİ TOTAH MY PİYASA: ‘Eğlencenin kalbi Türkbükü'nde...'

1995 yılında İstanbul'a geldim. Le Cigare'ı işletmeye başladım. Le Cigare'dan sonra People adlı mekânda da İzzet Çapa'yla bir aradaydım. 3 sene evvel Cenk Eren'le birleşip My Pavyon By Cenk Eren'i açtık. Daha sonrasında bir karar aldık ve “Türkçe yapan bir yer açalım” dedik. Bunun üzerine 2010 yılında Harbiye'deki My Piyasa'yı açtık. İlk iki senemiz çok hareketli geçti. Ardından My Piyasa'yı geçen sene Bodrum'un merkezine açtık ve bu sene de Bodrum'un kalbi Türkbükü'ndeyiz. My Piyasa'da en iyi servisi ve en iyi müziği yapmaya gayret ediyoruz. İşletmenin ortağı Onur Gülmek, ayrıca şefimiz Ayşen ve DJ'miz Sedat var bizimle. Türkbükü'nü tercih etmemizin nedeni ise Bodrum'daki eğlencenin kalbinin burada atıyor olması...

ALİ SAYAR MY PAVYON: ‘Bodrum neredeyse bir metropol oldu'

YAKLAŞIK 18 yıldır yazları Bodrum'dayım. Bu süreç içinde, Bodrum'un turizm ve eğlence hayatında nereden nereye geldiğini çok iyi gözlemlemiş bulunuyorum. Bodrum, artık neredeyse bir metropol haline geldi. Türkbükü'nde 5 Oda Otel & Restaurant adlı bir mekânım var. Ayrıca, My Pavyon adlı mekânımızı da Cenk Eren'le birlikte yazları Bodrum'a taşıdık. Tüm günümü 5 Oda'da geçirip akşam yemek servisinden sonra My Pavyon'a geçiyorum. My Pavyon'da cuma – cumartesi geceleri saat 24.00 gibi Cenk Eren sahne alıyor; ben de özel müziklerle DJ'lik yapıyorum. Bu yaz, bazı geceler Fettah Can ve İzel de program yapacak. Bu sezonun diğerlerine göre çok daha hareketli geçeceğine inanıyorum.

Tayfun Topal/HT Magazin

Yorum Yaz

Benzer Haberler

İlkay Gündoğan, Bodrum'dan 70 milyon TL'lik lüks ev mi alıyor?
  • 07.07.2022 16:10

Bodrum'da balayı yapan çiftten Şara Arfaoui, 70 milyon liralık ev beğendi. İlkay ...

Bodrum, mega yatlara ev sahipliği yapıyor!
  • 01.07.2022 10:43

Muğla'nın Bodrum ilçesinde, yaz sezonuyla birlikte mega yat trafiği de artıyor. ...

Bodrum'a sezonun ilk kruvaziyer gemisi yanaştı!
  • 23.04.2022 13:27

Bahamalar bayraklı 230 metre uzunluğundaki "Artania" isimli kruvaziyer, 526 yolc ...

FABAY’dan modern bir kasaba hayatı; CASAFABAY Bodrum!
  • 03.04.2022 16:07

FABAY, modern bir kasaba hayatını tek çatı altında sunduğu CASAFABAY Bodrum proj ...