maritbet girişmaritbet
Şadırvanaltı Camisi, İTO tarafından yenilenecek

İTO Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, Başdurak Camisi’nden sonra Şadırvanaltı Camii’de yenilemek istediklerini söyledi.

İzmir Ticaret Odası (İTO) Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, Vakıflar Bölge Müdürlüğü'nün desteği ile yeniledikleri Başdurak Camii ve altındaki dükkanları gezdi. Gördüğü sonuçtan memnun kaldığını belirten Demirtaş, "Burası için yaptığımız harcama 1 milyon 350 bin lira. 28 işyeri var. Buralarda şuanda çömlek, çini, minyatür, resim, keçe, deri ürünler, el halısı, hat sanatı, nazar boncuğu, İzmir boyozu ve İzmir tatlıları Osmanlı şerbeti gibi geleneksel ürünler var" dedi. Demirtaş, Şadırvanaltı Camii'ni de yenilemeyi düşündüklerini söyledi.

İTO Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, 17 Ekim 2016 tarihinde başlattıkları proje ile yeniledikleri Başdurak Camii ve altındaki dükkanları gezdi. Dış cephesi, şadırvanı, iç dekorasyonu yenilenen caminin altındaki 28 dükkan da tadilattan geçirildi. 28 dükkandan ikisi tuvalet biri ise ortak atölye olarak ayrıldı. Geriye kalan 25 dükkandan 21'i şuan dolu.

İnşaat komitesi üyeleri ile birlikte dükkanları inceleyen Demirtaş, 1992 yılından itibaren tarihi Kemeraltı Çarşısı'nı ayağa kaldırmak için çalışmalar yürüttüklerini söyledi. Kemeraltı'nın Türkiye'deki en büyük açık AVM'lerinden biri olduğunu belirterek, "Burası yüzyıllar öncesinden bize kalmış olan çok önemli bir miras ama biz İzmirliler olarak bu mirası maalesef çok kötü kullanıyoruz. İzmir Ticaret Odası olarak 1992 yılından başlayarak Kemeraltı ile ilgili çok şey yaptık. 1992 yılında herkesin dikkatini çekebilmek için Kemeraltı Festivali düzenledik. Düzgün olmayan yerlere el atmaya başladık. Kestelli Caddesi'ni 1996 yılında yaptık. Her noktası ayrı bir üzüntü ama bizi en çok üzen camilerimizin etrafının işgal edilmesi ve turist geldiği zaman gösterecek bir cami bulamamak meselesi. Biz 2012'de Salepçioğlu Camii'ni yaklaşık 2 milyon lira katkıyla yeniledik. Isıtma, soğutma, halı, cephe ve mermerlerine, minaresine kadar yeniledik. Vakıflar Bölge Müdürlüğümüzün katkısı ile Vakıflar Genel Müdürlüğümüzün de desteği ile Başdurak Camiini ele aldık" dedi.

"Cami görünmüyordu"

Yenileme çalışmasından önce caminin görünmediğini belirten Demirtaş, Etraftan gelip geçenler ‘Burada cami varmış' demeye başladı. Tamamen tarihi değeri ortaya çıkardık. Camii de içerisi dahil, dış eklentileri, şadırvanları dahil yeniledik. Kemeraltında çok cami var. Vakıflar Bölge Müdürlüğümüzün desteği ile bir cami daha seçerek onu da İzmir'e kazandıracağız. Bunun çalışmalarına da başlıyoruz. Burası bir marka yer olsun istedik. Turist geldiği zaman dış ülkelerde üretilmemiş hediyelik alabileceği, çarşı olsun istedik. Başdurak-Kemeraltı Turistik El Sanatları Çarşısı markasını yarattık. Burada harika elişi ürünler var. İzmirlilerin dahi İzmir'i temsil edecek hediyelik almak için geleceği, İzmir'deki tek adres haline geldi. Burada elişi olmayan ve yabancı menşeili hiçbir şeyi sattırmıyoruz. Bunun kontrollerini yapıyoruz. Umuyorum ki gelen turistler İzmir'den önemli hatıralar, hediyelikler alarak dönerler" diye konuştu.

"Hedefte kruvaziyer vardı"

Yenileme çalışmasına başladıklarında hedeflerinde kruvaziyerler ile gelen turistler olduğunu ancak şuan kruvaziyerlerin İzmir'e gelmediğini hatırlatan Demirtaş, "Buralar her kruvaziyer geldiğinde dolup taşacak bir çarşı haline gelecekti. Burası için yaptığımız harcama 1 milyon 350 bin lira. 28 işyeri var. Bu 28 işyeri şuanda çömlek, çini, minyatür, resim, keçe, deri ürünler, el halısı, hat sanatı, nazar boncuğu, İzmir boyozu ve İzmir tatlıları Osmanlı şerbeti gibi geleneksel ürünler var. Ben gördüğüm sonuçtan memnun oldum. Buradaki bütün işyerleri gerçekten koyduğumuz kurallara uyuyor ve çok güzel eserler satıyorlar" dedi.

Kemeraltı gece 24.00'e kadar yaşanacak mekan olacak

İstanbul'daki Mısır Çarşısı ve Kapalı Çarşı'yı hatırlatan Demirtaş, şöyle dedi:

“Burada da Başdurak ya da Başoturak var. Bu sokağın içinde bulamayacağınız hiçbir şey yok. Nalından hamam tasına, süpürgeye, gıda ürünlerinden, kanaryaya kadar her türlü şeyi burada bulabilirsiniz ama biraz düzenlenmesi gerekli. Kemeraltının belirli bölümlerinin üstü kapatılarak kapalı çarşı haline getirilmesi gerekiyor ki dükkanlar da kendilerine bir çekidüzen verebilsinler. Dışarıda çok uygun olmayan tenteler ile görüntü kirliliği yaratılıyor. Burası tam uygun bir nokta aslında. İzmir Büyükşehir Belediyesi  de buradaki balık halini yıktı, balık restoranları da yapılacak. Burası gece 24.00'e kadar yaşayacak bir mekan haline gelecek. Ama en önemlisi bu dükkanların açık kalması için müşteri gelmesi gerekiyor. Biz kruvaziyerler için yaptık ama başladıktan sonra kruvaziyerler şuanda izmir'e gelmiyor. Çin ve Rusya en büyük Pazar. Önümüzdeki yıl Çin'de Türkiye yılı. Buradan asgari 1 milyon Çinli turist beklentimiz var. Biz en az 250 bin Çinli turisti İzmir'e çekmeyi istiyoruz. Anlaştığımız firmayla Çin'de sosyal medya üzerinden sürekli olarak İzmir'i tanıtıyoruz. Dünyanın her yerinden turist bekliyoruz. Umuyoruz ki İzmir geçmişindeki turizm kenti sıfatına yeniden gelecek."

Yorum Yaz

Benzer Haberler

Bakan Kurum, İzmir Ticaret Odası Meclis Toplantısı'na video konferans ile katıldı
  • 26.11.2020 10:36

İzmir Ticaret Odasının Meclis Toplantısı'na video konferans yöntemiyle katılan Ç ...

Sivas Divriği Havalimanı ne zaman açılacak?
  • 18.03.2021 13:23

Sivas'ın Divriği ilçesinde, Nuri Demirağ'ın 1941 yılında inşa ettiği ve kullanıl ...

İnşaat sektöründen otopark yönetmeliği tepkisi!
  • 18.05.2018 12:32

İTO Meclis Üyesi Levent Bendeş, otopark yönetmeliğinin inşaat sektörünü olumsuz ...

'İmar barışı 10 gün içinde çıkıyor'
  • 29.04.2018 09:10

Başbakan Yıldırım, ülke genelinde 12 milyon konutu ilgilendiren, imar barışı ola ...

Şadırvanaltı Camisi, İTO tarafından yenilenecek
  • 19.12.2017 10:24

AVM'lerdeki kiralar cironun yüzde 20'sine dayandı
  • 16.12.2017 09:08

İZTO Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, alışveriş merkezlerinde dükkan kiral ...