maritbet girişmaritbet
Bingöl Havalimanı'nın açılışını Başbakan Recep Tayyip Erdoğan yaptı!

Türkiye'nin 51. havalimanı Bingöl'de açıldı. Havalimanının açılışına Başbakan Recep Tayyip Erdoğan katıldı

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, "Büyüyen, güçlenen Türkiye'yi yolundan saptırmak için yapılan sabotajlara, tahriklere karşı herkesin sağduyulu, sabırlı olmasını rica ediyorum. Bugünlere unutmayın, sabırla ulaştık, bugünlere itidalle ulaştık, bugünlere her türlü sabotajı, her türlü tahriki aşarak ulaştık. İnşallah yarınları da beraber, birlikte, kardeşçe kucaklayacak, geleceğin büyük ve güçlü Türkiye'sini birlikte inşa edeceğiz" dedi.

Erdoğan, Türkiye'nin 51. havalimanı olan Bingöl Havalimanı'nın açılış töreninde yaptığı konuşmada, Mısır'ı kardeş ülke olarak nitelendirerek, şu anda başta Adeviye Meydanı olmak üzere Mısırlıların onurlu şekilde, başları dik, darbeye karşı çıktıklarını söyledi.

"Mısırlı kardeşlerimiz günlerdir, şu mübarek ramazan ayında şiddete başvurmadan, provakosyonlara aldanmadan, Mısır'da huzuru bozacak, kardeşliği zedeleyecek hareketlere girişmeden, kendilerine yönelik darbeye itiraz ediyorlar. Ve ne diyorlar, 'Benim oyum nerede? Benim oyuma ne oldu? Bunu soruyorlar. Bu bölgenin, bu coğrafyanın özellikle insanını koyun zannedenler şu anda çok büyük bir şaşkınlık yaşıyorlar" diyen Erdoğan, bu bölgenin, coğrafyanın insanını, her oyuna, her tuzağa boyun eğen insanlar olarak görenlerin çok büyük hayal kırıklığı yaşadığını ifade etti. Erdoğan, şöyle konuştu:

"Mısır'da 'darbeyi yaparız, işimize bakarız' diye düşündüler ama Mısır halkı bu oyunu bozdu, bu tuzağı alt üst etti, bu senaryoyu yırtıp attı. Benzer bir senaryoyu Türkiye'de uygulamak istediler. Ağaç diyerek, çevre diyerek, park diyerek insanları sokağa döktüler. Bingöl'de kaç kişi sokağa döküldü bilimiyorum ama bakın sadece bir açılış töreninde şurada binler var, on binler var. Türkiye'de demokrasiye sahip çıkanları, 76 milyonun tamamını koyun olarak gördüler. Göbeğini kaşıyan adam dediler, bidon kafalı dediler, kömürcü, makarnacı dediler, aşağıladılar, bizim kutsal değerlerimize hakaret ettiler. Camilerimize, başörtülü kızlarımıza hakaret ettiler. Fiili şiddet uyguladılar, bu milletin edebini, bu milletin adabını, geleneklerini, sabrını, itidalli duruşunu sürekli tahkir ettiler ama millet sandığına sahip çıktı, millet demokrasiye sahip çıktı. Bu aziz millet meydanlara koşarak başta Ankara, İstanbul, Kayseri, Samsun, Erzurum, işte bugün de Bingöl olmak üzere milli iradeye sahip çıktı. Artık meydan boş değil, şimdi en büyük meydana gidiyoruz. Nedir o? Sandık meydanı sandık. En büyük meydan o. 7 ay sonra o meydanda bir araya geleceğiz. Halkın iradesine saygı duymayanları orada hep birlikte sorgulayacağız."

"Allah'ın da milletin de bir hesabı var"

Erdoğan, hem Türkiye'de hem bu coğrafyada halkların artık tercihlerine, seçimlerine, sandık sonuçlarına çok güçlü şekilde sahip çıktığını ve darbelere karşı çok dik bir duruş segilediklerini kaydetti.

"İşte onun için umutsuz olmayacaksınız" diyen Erdoğan, sözlerine şöyle devam etti:

"Birileri iki yüzlü olabilir, o bizi ilgilendirmiyor. Biz, omurgalı olacağız. Biz irademizi ortaya koyacağız ve irademize saygı isteyeceğiz. Eğer onların bir hesabı varsa unutmayın Allah'ın da milletin de bir hesabı var. Eğer onların bir tuzağı varsa, Allah'ın da milletin de bir tuzağı var. Siz bugüne kadar bu oyunları bozdunuz, inanıyorum ki bundan sonra da bozacaksınız. Biz 10,5 yıl boyunca bu milletin hiçbir ferdi arasında ayrımcılık yapmadık. Kardeşlerim, bu kardeşinizin ağzından bugüne kadar ayrımcılık sözü çıkmamıştır. Türk de Zaza da Kürt de bu milletin bir ferdidir. Romanı da Gürcüsü'de Abhazası da Boşnağı da hepsi bu milletin bir ferdidir, bu ülkenin sahibidir. Bu devlet karşısında birinci sınıfı vatandaştır. Alevi de Sünni de Hıristiyan da Musevi de Süryani de Yezidi de bu milliten bir ferdidir, bu ülkenin birinci sınıf vatandaşıdır. Biz, 76 milyonu bir ve beraber gören, hep birlikte kucaklayan, hepsine eşit mesafede duran bir iktidarız."

Kastamonu ve Şırnak'a da havaalanı

Meydandaki vatandaşlara "Şimdi ben sizden bir cevap bekliyorm. 10 yıl önce 'Bingöl'e havalimanı yapılacak' denseydi inanır mıydınız" diye soran Erdoğan,  "Ama bakın şimdi oldu. Bugün açtık. Zira AK Parti iktidarı bu" dedi.

Önümüzdeki hafta cuma günü Kastamonu Havaalanı'nı açacaklarını anlatan Erdoğan, sonraki cuma da Şırnak'a gideceklerini söyledi.

Erdoğan,  "Buradan Şırnak'a müjde veriyorum. Şırnak'ta bu ülkenin eski siyasetçilerinden, eski bakanlarından Şırnak'ın evladı Şerafettin Elçi Havalimanı'nı açacağız. Zira bizim kitabımızda ayrımcılık yok. Biz farklıyız ve bu noktada halkımızın tümünü kucaklıyoruz" dedi.

Başbakan Erdoğan, görev geldiklerinde 26 havaalanı ve havalimanı olduğunu ama şimdi 50'yi aştıklarını belirterek,  "Çünkü inanıyoruz ki havayolu halkın yoludur. Artık benim vatandaşım istiyorum ki buradan Türkiye'nin bir ucuna saatlerce, günlerce yolculuk yapmak suretiyle inim inim inlemesin. İnşallah şartları daha da geliştireceğiz, daha ucuza yolculuk günleri de gelecek" diye konuştu.

"Biz bu milletin efendisi değiliz"

Bingöl depreminin hemen ertesinde buraya geldiğini ve o zaman "Süratle biz Bingöl'ü yeniden inşa edeceğiz" dediğini anlatan Erdoğan, bu sözü yerine getirdiklerini söyledi. Erdoğan, Van'da deprem olduğunda Van'ı daha güzel inşa edeceklerini söylediklerini ve bunu yaptıklarını vurgulayarak, şunları kaydetti:

"Biz bu milletin efendisi değiliz. Biz bu milletin hizmetkarıyız. Bu hizmete devam edeceğiz. İnşallah, zaman içinde bugün varolan sorunları da çözecek, bir olarak, iri olarak, diri olarak, beraber olarak, kardeş olarak birlikte Türkiye olarak geleceğe yürüyeceğiz. Onun için kardeşlerim, hem Bingölllü kardeşlerimin hem tüm Türkiye'nin oynanan oyunlara, kurulan tuzaklara karşı çok ama çok dikkatli olmasını rica ediyorum. Büyüyen, güçlenen Türkiye'yi yolundan saptırmak için yapılan sabotajlara, tahriklere karşı herkesin sağduyulu, sabırlı olmasını rica ediyorum. Bugünlere unutmayın, sabırla ulaştık, bugünlere itidalle ulaştık, bugünlere her türlü sabotajı, her türlü tahriki aşarak ulaştık. İnşallah yarınları da beraber, birlikte, kardeşçe kucaklayacak, geleceğin büyük ve güçlü Türkiyesini birlikte inşa edeceğiz."

Törene, Başbakan Yardımcısı Beşir Atalay, Avrupa Birliği Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker, Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, AK Partili bazı bölge milletvekilleri, Başbakanlık Müsteşarı Efkan Ala,  THY Genel Müdürü Temel Kotil de katıldı.