Müteahhitler Bağdat’a 8 bin işçi götürecek

Müteahhitler Bağdat’a 8 bin işçi götürecek  Türk müteahhitler Bağdat’ta Trabzon büyüklüğünde kent inşa edecek. Proje kapsamında çalışacak 22 bin işçinin 8 bini Türkiye’den gidecek
11.12.2010 - 17:38
Yazı Boyutu

Irak'ta Bağdat yakınlarında kurulacak ‘Bağdat New Sadr City ‘ projesi için en iyi teklifi 11.3 milyar ve 47.5 ay inşaat süresi ile ‘Koçoğlu, Kur, Kazova, Tarmaş ve Ulubol-İşkaya İnşaat ortaklığından oluşan Türk şirketler grubu verdi. Koçoğlu İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Şükrü Koçoğlu “Konut ve diğer sosyal donatıları ile Bağdat yakınlarına Trabzon büyüklüğünde bir şehir kuracağız” dedi. Koçoğlu projenin 75 bin konutun yanı sıra üniversite, sokak, otobüs durağı, cami, kütüphane, polis karakolu gibi sosyal donatıları da kapsadığını söyledi.

Projede inşaat süresi olan 4 yıl boyunca yaklaşık 20-22 bin kişinin çalışacağını düşündüklerini kaydeden Şükrü Koçoğlu, bu sayının 7-8 bininin Türkiye'den geleceğini düşündüklerini bildirdi. Koçoğlu “Süre kısa olduğu için hızlı teknoloji ile bu işi bitirmeyi düşünüyoruz. Bunun için tünel kalıp sistemleri kullanılacak ve Türkiye'den de bol miktarda tünel kalıp ustası gidecek” dedi. Türk müteahhitlerinin kriz öncesi yıllık 23 milyar dolar iş aldığını hatırlatarak Koçoğlu “Böyle bir iş daha alırsak dünyada Çin'i geçip birinciliğe oturacağız” dedi.  
 

Bu haberle ilgili sorularını Uzmanına Sor
Sektörden Haberler
Keten İnşaat 38’inci yılını kutluyor!
02.04.2015 12:15
Nişantaşı başta olmak üzere İstanbul’un farklı bölgelerinde birçok konut projesine imza atan Keten İnşaat, 38. yılını kutluyor.
Gaziantep'te Şehir Kimliği Çalıştay Toplantısı düzenleniyor
01.04.2015 22:56
Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından "Gaziantep Şehir Kimliği Çalıştayı Tanıtım Toplantısı" düzenleniyor.
Petrol platformunda yangın!
01.04.2015 21:44
Meksika Körfezi'ndeki petrol platformunda çıkan yangında bir işçi yaşamını yitirirken 16 işçi yaralandı.
İMKON, 2 Nisan’da sektörle buluşuyor!
01.04.2015 17:38
İnşaat Müteahhitleri Konfederasyonu (İMKON), 2. Olağan Genel Kurulu’nda inşaat sektürünü masaya yatıracak.
“Çocuklarımız mahalle kültürü ile büyüyecek”
01.04.2015 16:53
Tepe İnşaat ve Mesa Mesken’in bir araya gelerek Ankara’ya kazandırdığı 885 konutlu Park Mozaik, kitlesi ile buluştu.
Jackman, Zorlu'daki gösterisi için yeniden İstanbul'a geliyor!
01.04.2015 16:48
Ses tellerindeki rahatsızlık nedeniyle gösterisine çıkamadan Türkiye'den ayrılan Hugh Jackman, mayıs sonunda 3 günlüğüne yeniden İstanbul'a gelecek.
Mostar Life Grand Houses ön talep topluyor!
01.04.2015 16:05
Vadişehir'i inşa eden ortaklardan Çolakoğlu Group, Bordo Yapı, İntes Yapı, Başakşehir'deki diğer projeleri Mostar Life için çalışmalarını sürdürüyor.
TOKİ Talep Yoğunluğu Yaşıyor , Çekiliş Tarihleri belli oldu mu ?
01.04.2015 15:49
TOKİ Talep Yoğunluğu Yaşıyor , Çekiliş Tarihleri belli oldu mu ?
BJK Kabataş Üniversitesi için ilk adım atıldı!
01.04.2015 15:29
Beşiktaş Kulübü ve Kabataş Erkek Liseliler Eğitim, Kültür ve Sağlık Vakfı'nın ortaklaşa kurmayı planladığı BJK Kabataş Üniversitesi için adım atıldı.
Yazarlar
Yavuz Karaman
Hangi bölgede ne kadar prim şansı var?
Ali Güvenç Kiraz
Tapuda yönetim planına bakmadan ev satın almayın!
Murat Ergin
Gayrimenkul fiyatları neden artıyor?
Salim Taşçı
Aman ne güzel!
Uzmanına Sor
Gayrimenkul sektörü ile ilgili her türlü sorunuzu bize iletin uzmanlarımız sizin için cevaplasın.
1000