Japonlar, Kardak Adası’na sahip çıktı!

Japonlar, Kardak Adası’na sahip çıktı! Bir grup Japon, Japonya ve Çin arasında anlaşmazlık konusu olan, Çinlilerin Diyaoyu, Japonların Senkaaku dediği Çin Denizi'ndeki adalara çıkarma yaptı
21.08.2012 - 08:31
Yazı Boyutu

 

Bir grup Japon, Japonya ve Çin arasında anlaşmazlık konusu olan, Çinlilerin Diyaoyu, Japonların Senkaaku dediği Çin Denizi'ndeki adalara çıkarma yaptı. 1996'daki Kardak krizinde bir grup milliyetçi Yunanın yaptığı gibi ellerindeki Japon bayraklarını adaya diken 10 kişilik grup, dün sabaha karşı bir gemiden yüzerek ada sahiline ulaştı. Protestocular, kontrolü Japonların elinde olan adada İkinci Dünya Savaşı'nda ölen Japonları anmak istediklerini söyledi. Japon sahil güvenliği tarafından gözaltına alınan grubun eylemi Çin'de tepkiye neden oldu. Guananzu kentinde bulunan Japon konsolosluğunun önünde toplanan yüzü aşkın kişi, Japonların adaları terk etmesini istedi. Çin'in Şenzen, Qingdao ve Harbin kentlerinde de Japonya karşıtı gösteriler düzenlendi. Doğu Çin Denizi'ndeki tartışmalı ada, deniz taşımacılığının önemli bir geçiş noktası olduğu kadar zengin doğal gaz yataklarının bulunduğu bir alan olarak biliniyor. Çin ve Japonya'nın yanısıra Tayvan da adalar üzerinde hak iddia ediyor.

Sabah 

Bu haberle ilgili sorularını Uzmanına Sor
1000
Son Sorular
2.etap hakkinda bilgi

Nasıl müracaat yapabiliri

aynurbalakin - 28 Mart 2015 - Saat 00:43
Sektörden Haberler
Vatandaşın yaka silktiği sürpriz cezalar tarihe karışıyor
29.03.2015 13:58
Vatandaşın 'yaka silktiği' konuların başında gelen, tebligatı aylar sonra yapılan trafik cezaları tarihe karışacak.
Patlayan şofben, komşu dairenin duvarını deldi!
29.03.2015 13:49
Eskişehir'de Iraklı sığınmacıların kaldığı tek katlı evin banyosunda bulunan elektrikli şofben patladı.
Türkiye'nin dört bir yanı bahar öncesi sele kapıldı
29.03.2015 13:19
Nisan ayına girmeye hazırlandığımız bu günlerde Türkiye'nin birçok yerinde aşırı yağışlardan dolayı sel meydana geldi.
Nişantaşı’nda Kıvanç Tatlıtuğ rüzgarı esti
29.03.2015 13:07
Nişantaşında sevgilisi Başak Dizer’le yemek yiyen ve yemeğin ardından restorandan ayrılan Kıvanç Tatlıtuğ, Arap turistlerin ilgi odağı oldu.
Kiptaş Vaditepe Göl Evleri fiyat listesi!
28.03.2015 19:31
Kiptaş arsası üzerine Binres İnşaat'ın hayata geçirdiği Vaditepe Göl Evleri'nin fiyatları belli oldu.
Vadişehir Başakşehir detayları belli oldu!
28.03.2015 18:19
Basın lansmanı 31 Mart'ta yapılacak olan Vadişehir Başakşehir projesinin detaylarına emlaktasondakika.com ulaştı.
DKY Kartal fiyat listesi!
28.03.2015 17:30
DKY İnşaat güvencesiyle Anadolu yakasının yükselen değeri Kartal’da hayata geçirilen DKY Kartal’da fiyatlar 385 bin 750 liradan başlıyor.
Kaşmir Göl Evleri'nde faizin yüzde 30'u firmadan!
28.03.2015 16:52
Kredi faizinin yüzde 30'unu ödeyen Kaşmir Göl Evleri, 120 ay için faizleri de 0,68'e çekti.
Japonya'da dev tsunami kıran!
28.03.2015 15:12
Japon yetkililer gelecekte yaşanabilecek bir tsunami faciasından korunmak için dev bir dalgakıran inşa edildiğini açıkladı.
Yazarlar
Yavuz Karaman
Hangi bölgede ne kadar prim şansı var?
Ali Güvenç Kiraz
Tapuda yönetim planına bakmadan ev satın almayın!
Murat Ergin
Gayrimenkul fiyatları neden artıyor?
Salim Taşçı
Aman ne güzel!
Uzmanına Sor
Gayrimenkul sektörü ile ilgili her türlü sorunuzu bize iletin uzmanlarımız sizin için cevaplasın.
1000