Japonlar, Kardak Adası’na sahip çıktı!

Japonlar, Kardak Adası’na sahip çıktı! Bir grup Japon, Japonya ve Çin arasında anlaşmazlık konusu olan, Çinlilerin Diyaoyu, Japonların Senkaaku dediği Çin Denizi'ndeki adalara çıkarma yaptı
21.08.2012 - 08:31
Yazı Boyutu

 

Bir grup Japon, Japonya ve Çin arasında anlaşmazlık konusu olan, Çinlilerin Diyaoyu, Japonların Senkaaku dediği Çin Denizi'ndeki adalara çıkarma yaptı. 1996'daki Kardak krizinde bir grup milliyetçi Yunanın yaptığı gibi ellerindeki Japon bayraklarını adaya diken 10 kişilik grup, dün sabaha karşı bir gemiden yüzerek ada sahiline ulaştı. Protestocular, kontrolü Japonların elinde olan adada İkinci Dünya Savaşı'nda ölen Japonları anmak istediklerini söyledi. Japon sahil güvenliği tarafından gözaltına alınan grubun eylemi Çin'de tepkiye neden oldu. Guananzu kentinde bulunan Japon konsolosluğunun önünde toplanan yüzü aşkın kişi, Japonların adaları terk etmesini istedi. Çin'in Şenzen, Qingdao ve Harbin kentlerinde de Japonya karşıtı gösteriler düzenlendi. Doğu Çin Denizi'ndeki tartışmalı ada, deniz taşımacılığının önemli bir geçiş noktası olduğu kadar zengin doğal gaz yataklarının bulunduğu bir alan olarak biliniyor. Çin ve Japonya'nın yanısıra Tayvan da adalar üzerinde hak iddia ediyor.

Sabah 

Bu haberle ilgili sorularını Uzmanına Sor
1000
Son Sorular
2.etap hakkinda bilgi

Nasıl müracaat yapabiliri

aynurbalakin - 28 Mart 2015 - Saat 00:43
Sektörden Haberler
Kiptaş Vaditepe Göl Evleri fiyat listesi!
28.03.2015 19:31
Kiptaş arsası üzerine Binres İnşaat'ın hayata geçirdiği Vaditepe Göl Evleri'nin fiyatları belli oldu.
Vadişehir Başakşehir detayları belli oldu!
28.03.2015 18:19
Basın lansmanı 31 Mart'ta yapılacak olan Vadişehir Başakşehir projesinin detaylarına emlaktasondakika.com ulaştı.
DKY Kartal fiyat listesi!
28.03.2015 17:30
DKY İnşaat güvencesiyle Anadolu yakasının yükselen değeri Kartal’da hayata geçirilen DKY Kartal’da fiyatlar 385 bin 750 liradan başlıyor.
Kaşmir Göl Evleri'nde faizin yüzde 30'u firmadan!
28.03.2015 16:52
Kredi faizinin yüzde 30'unu ödeyen Kaşmir Göl Evleri, 120 ay için faizleri de 0,68'e çekti.
Japonya'da dev tsunami kıran!
28.03.2015 15:12
Japon yetkililer gelecekte yaşanabilecek bir tsunami faciasından korunmak için dev bir dalgakıran inşa edildiğini açıkladı.
Klasik mobilya gençlerin de gözdesi oldu!
28.03.2015 15:03
Mobilyaların olmazsa olmazları klasik mobilyaları sanılanın aksine gençler de tercih eder oldu.
Ahenk İstanbul fiyatları yenilendi!
27.03.2015 15:45
Eminevim, Ahenk İstanbul'da daire fiyatının üzerine fark koymadan, banka kredisiz ev sahibi yapıyor.
Trafik güvenliği kış şartlarında daha zor!
27.03.2015 12:23
Trafik Güvenliği İçin Kış Şartlarına Uyum Anketi tamamlandı. Sonuç: kural ihlali ve yeterli denetimin olmaması!
Halkalı'ya Hayat geldi!
27.03.2015 11:59
Konutların teslim edildiği ve yaşamın başladığı Hayat Park İstanbul'da fiyatlar 270 bin TL'den başlıyor.
Yazarlar
Yavuz Karaman
Hangi bölgede ne kadar prim şansı var?
Ali Güvenç Kiraz
Tapuda yönetim planına bakmadan ev satın almayın!
Murat Ergin
Gayrimenkul fiyatları neden artıyor?
Salim Taşçı
Aman ne güzel!
Uzmanına Sor
Gayrimenkul sektörü ile ilgili her türlü sorunuzu bize iletin uzmanlarımız sizin için cevaplasın.
1000