maritbet girişmaritbet
Aykan Otelcilik Grubu yılda 10 bin turisti ağırlıyor!

Altısı Kalkan'da olmak üzere toplam yedi butik otelle faaliyetini sürdüren Aykan Otelcilik Grubu'nun Genel Müdürü Sermin Bilir, grubun bundan sonraki yatırımlarında da "butik" konsepti sürdüreceğini belirtiyor

Turizm sektörünü yakından takip edenler hatırlayacaktır. İngiltere'nin en prestijli yayınlarından The Independent, bundan birkaç yıl önce dünyanın en iyi tatil destinasyonlarını açıklamış; yeni yılda egzotik bir tatil geçirmek isteyenlere Afrika ülkelerinden Mozambik'teki Ibo Adası'nı, tarihi yerlere ilgi duyanlar için Mısır'ın Luksor kentini, keşif isteyenlere Karadağ'ı önermişti. Aynı gazete, Antalya'nın turizm beldesi Kalkan'ı da "en romantik tatil yeri" olarak ilan etmişti.

Yılda 10 bin turist

Herodot'un "dünyada yıldızlara en yakın yer" olarak bahsettiği Kalkan, biraz ötesindeki kitle turizmi ve her şey dahil sisteme inat, doğal güzellikleri, kirlenmemiş denizi ve 3 bin yıllık Likya uygarlığına ev sahipliği yapmış tarihi değeriyle gerçekten de bu sıfatı hak ediyor. Butik otel yatırımcılarını da etkileyen bu bölge, son yıllarda özellikle doğayla bütünleşmiş, ev sıcaklığında hizmet etmek isteyenlerin yatırımlarına
ev sahipliği yapıyor.

Kalkan'ın tüm bu doğal ve tarihi güzelliklerinden etkilenerek yatırım yapanlardan biri de Aykan Otelcilik Grubu... Aykan Otelcilik'in turizmde, özellikle butik otel yatırımcılarına örnek olacak bir başarı hikayesi bulunuyor.

Aykan Otelcilik Genel Müdürü Sermin Bilir, grubun 1994 yılında ilk olarak Kalkan'da, Asfiya Hotel adını taşıyan küçük bir yatırımla turizm sektörüne adım attığından bahsediyor. Bunu Likya Residence & Spa Hotel, Oasis Hotel, Likya Gardens Hotel ve geçen ay açılan Likya Pavilions ve Likya Boutique Hotel takip etmiş. Böylece grubun Kalkan'daki otel sayısının altıya ulaştığını belirten Bilir, "Ayrıca Kaş'ta faaliyetini sürdüren Peninsula Gardens Hotel'le birlikte butik otel pazarındaki tesis sayımızı yediye çıkardık. Bu otellerde yaklaşık 150 kişiye istihdam sağlıyoruz. 450 yatak kapasitemiz bulunuyor ve yılda yaklaşık 10 bin turist ağırlıyoruz" diyor.

"Kalkan'a değer katıyoruz"

"Neden butik otel" sorusuna Sermin Bilir'in verdiği yanıt oldukça net. "Biz Kalkan'a kaliteli turist getirerek, bölgenin değerini her geçen yıl artırmak istiyoruz. Bunun için de yatırımlarımızın butik olmasına özen gösteriyoruz." Bilir, otellerin inşa sürecinde de konuklara Peninsula Gardens özel, "tailor-made" tatil deneyimi sunabilecekleri tasarımlar tercih ettiklerini belirtiyor.

Bilir sözlerini şu şekilde sürdürüyor: "Otellerimizde konukların üst düzey beklentilerini karşılayabilecekleri detaylar bulunuyor. Mesela üç otelimizde her odanın kendine özel havuzu bulunuyor. Tatile gelen bir çift tüm gün odadan dışarı çıkmadan havuz terasında güneşlenip dinlenebilir. Restoranlarımızda ise hem dünya mutfağı hem de geleneksel Türk yemeklerinin yer aldığı mönüler sunuyoruz. Biz ülkemizi ziyaret eden yabancı konukların Türkiye'yi en iyi şekilde tanımalarını, yöresel mutfakları tatmalarını istiyoruz."

Çok harcayan geliyor

Fazla yatak kapasiteli, daha büyük tesisler yapmak yerine, daha özenle hizmet veren işletmeler oluşturmayı tercih ettiklerini vurgulayan Sermin Bilir, "Otellerimizin oda tasarımlarında konuklara özel bir deneyim sunacak, lüks ürünler kullanmayı tercih ettik. Butik otel konukları ilgi görmekten ve kendilerini özel hissetmekten hoşlanan bir kitle. Bunun için otellerimizde üstün bir servis ve hizmet kalitesi sunuyoruz" diye ekliyor.

"Butik otelcilikte amaç maliyeti minimuma indirmek değil, hizmet kalitesini artırmaktır" diyen Bilir, buna karşılık butik otelde konaklayanların genellikle yüksek gelir düzeyine sahip olmasının bu yatırımların geri dönüş sürelerini olumlu etkilediğinden bahsediyor.

Bilir, grubun bundan sonraki yatırımlarında da butik konseptin tercih edileceğini söylüyor. "Biz, her projede yenilikler yapıp, iddialı işlere imza atmayı seviyoruz. Bunu geliştirerek yolumuza devam edeceğiz. Önümüzdeki yıllarda butik otel pazarındaki faaliyetlerimizi genişletmek için yeni yatırımlara soyunacağız" diyen Bilir, böylece Kaş ve Kalkan bölgesi turizm sektörüne değer katmayı sürdüreceklerini vurguluyor.

En yoğun ilgi İngilizler'den

Aykan Otelcilik Grubu Genel Müdür Yardımcısı Emir Tunçludemir, özellikle İngiliz turistlerin Kalkan'a ilgisinin yoğun olduğundan bahsediyor. Çok sayıda İngiliz turistin bölgede evi bulunuyor. Yatırım amaçlı satın alınan gayrimenkul sayısı da oldukça fazla. Öyle ki, haftalık potansiyel kira getirisiyle İngiltere'deki banka mevduat faiz oranları kıyaslandığında, Kalkan'ın sadece turizm yatırımcılarına değil İngiliz vatandaşlarına da fırsat sağladığını söylemek mümkün. Aykan Otelcilik'in seyahat acenteciliği, gayrimenkul ve inşaat sektöründe de faaliyetini sürdürdüğünden bahseden Tunçludemir, "Geliştirdiğimiz gayrimenkul projelerini, villa ve daireleri ağırlıklı olarak İngiliz müşterilere satıyoruz. Ardından sattığımız gayrimenkullerin sahipleriyle anlaşma yapıp, evlerin kiralama işlemlerini ve aynı zamanda otellerimizin pazarlamasını da bünyemizde bulunan Kalamus Travel ile yürütüyoruz" açıklamasını yapıyor.

Tüm bu süreçlerde Burgan Bank'tan finansal ve danışmanlık konusunda hizmet aldıklarını söyleyen Tunçludemir, "Yapım aşamasında olan otellerimiz için Burgan Bank'tan uygun koşullarda turizm kredisi kullandık. İşletmelerin finansman ve yatırım ihtiyaçlarını Burgan Bank'tan karşılıyoruz" diye ekliyor.

Kalkan'da ziyaret edilecek yerler

•    Kalkan-Fethiye yolu üzerindeki Xanthos Antik Kenti ve Patara Antik Kenti ile Demre'deki Myra Antik Kenti'ni görmeden dönmeyin.
•    Kalkan'dan 8 kilometre uzaklıkta olan İslamlar Köyü, sıcaklardan bunaldığınız zaman, zeytinlikler, bağlar ve çam ormanlarıyla serinlemek için iyi bir tercih...
•    1972 yılında Jeolog Dr. Temuçin Aygen tarafından bulunan Mavi Mağara, Kalkan'a sadece 6 kilometre uzaklıkta.
•    Ülkemizin en güzel 15 plajı arasında yer alan Kaputaş Plajı'nı görmek için her yıl binlerce kişi Kaş ve Kalkan'a geliyor.

The Times, "en iyilerden biri" seçti!

Aykan Oteller Grubu'nun Kaş'ta faaliyetini sürdüren Peninsula Gardens oteli, ünlü İngiliz gazetesi The Times tarafından "Akdeniz'deki en iyi 20 otelden biri" seçildi. Peninsula Gardens, Türkiye'de ise en güzel dört otel arasında gösterilmiş.

Para

Yorum Yaz

Benzer Haberler

Tahincioğlu Nidapark Çengelköy'de Satışlar Başladı
  • 03.06.2021 17:44

Tahincioğlu Nidapark Çengelköy projesinde satılık dairelerin fiyat listesi 2 mil ...

Ünlülerin yeni gözde tatil beldesi Kaş ve Kalkan oldu!
  • 10.05.2021 17:14

Koronavirüsten kaçan ünlüler Kaş ve Kalkan'a hücum etti. Birçok ünlü isim bu böl ...

Aykan Otelcilik Grubu yılda 10 bin turisti ağırlıyor!
  • 24.07.2013 14:56

Tarihi Kaleköy adası deniziyle sizi kendine çekiyor!
  • 24.07.2012 15:24

Ünal demirkaya bugünkü yazısına Kaleköy'ün hem tatil için hem de geziler için mu ...

Bodrum Gündoğan tatil için talep alan yerler arasında!
  • 10.07.2012 13:22

Bilal Özcan Datça ve Bodrum'u sağlık açısından tatil yapılabilecek yerler olarak ...