Kentsel dönüşüm kapsamında kira yardımı alıp evini terk etmeyenler faiz ödeyecek!

Kentsel dönüşüm kapsamında kira yardımı alıp evini terk etmeyenler faiz ödeyecek! Kentsel dönüşüm kapsamında hak sahiplerine ödenen ‘kira yardımlarına’ yeni kriterler getirildi
04.04.2013 - 17:26
Yazı Boyutu

Kentsel dönüşüm kapsamında hak sahiplerine ödenen ‘kira yardımlarına' yeni kriterler getirildi. Düzenlemeye göre kira yardımı aldığı halde evinden çıkmayanlar faiz ödeyecek.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na bazı hak sahiplerinin kira yardımı aldığı halde riskli binadan çıkmadıklarına ilişkin şikayetler geldi. Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar da kira yardımları konusunda valiliklere genelge gönderdi. Genelgeye göre, kira yardımı talebinde bulunan hak sahibi, öncelikle riskli yapıda oturduğunu ispatlayacak. Bunun için elektrik, su ve gaz aboneliklerine ilişkin bilgiler esas alınacak. Bu bilgileri tutan hak sahiplerinin talepleri değerlendirmeye alınacak. Kira yardımından önce ise hak sahibinin riskli binayı terk edip etmediğine bakılacak. Hak sahibinin taşındığı yeni konutunun su ve elektrik abonelik bilgileri istenecek. Kontrollerin ardından hak sahiplerine ödeme yapılacak. Valiliklerden de hak sahiplerinin riskli binaları terk edip terk etmediklerinin kontrol edilmesi istendi. Kira yardımı alıp çürük binadan çıkmayanlardan kiralar, faiziyle birlikte geri alınacak.

Yapi.com.tr

Bu haberle ilgili sorularını Uzmanına Sor
İlgili haberler
Sektörden Haberler
Halkalı'ya Hayat geldi!
27.03.2015 11:59
Konutların teslim edildiği ve yaşamın başladığı Hayat Park İstanbul'da fiyatlar 270 bin TL'den başlıyor.
Nidakule Göztepe’de doluluk yüzde 81’e ulaştı!
27.03.2015 11:27
Gayrimenkul danışmanlığını JLL Türkiye’nin yaptığı Nidakule Göztepe, kısa sürede yüzde 81 doluluk oranına ulaştı.
Trendist Ataşehir basınla bir araya geliyor!
27.03.2015 11:18
Trendist Ataşehir Genel Müdürü Mustafa Orman emlak editörleriyle bir araya gelerek, projedeki son gelişmeleri aktaracak.
Uçak faciasından sonra yeni düzenlemeler gündemde!
27.03.2015 10:58
Fransa'da 150 kişinin hayatını kaybettiği Germanwings uçağı ile meydana gelen kazaya ilişkin iddialardan sonra havacılıkta yeni düzenlemeler gündemde.
Emel Yıldırım, Nişantaşı’nda yeni bir dükkan açıyor!
27.03.2015 09:55
Emel Yıldırım, önceki gün bir arkadaşıyla çıktığı Nişantaşı turunda objektiflere takıldı.
New York'ta büyük bir bina çöküşü meydana geldi!
27.03.2015 09:29
ABD'nin New York kentinde East Village bölgesinde iş yeri ve ev olarak kullanılan binada meydana gelen patlamanın doğalgazdan kaynaklandığı sanılıyor.
216 Butik Çekmeköy kiralık daireleri!
26.03.2015 16:17
216 Yapı tarafından Çekmeköy'de hayata geçirilen 216 Butik projesinde 1+1, 2+1 ve 3+1 daire seçenekleri sıralanıyor.
Ege Perla'ya yoğun ilgi devam ediyor!
26.03.2015 15:42
İş GYO güvencesiyle 170 milyon dolarlık yatırımla İzmir'de hayata geçirilen Ege Perla projesinin yüzde 70'lik bölümü satıldı.
Çocuk odalarına bahar geldi
26.03.2015 14:43
Renklerin sadece hayatımıza parlaklık katmakla kalmayıp, psikolojik ve fizyolojik gelişimimizi de doğrudan etkiledikleri artık bilinen bir gerçek.
Yazarlar
Yavuz Karaman
Hangi bölgede ne kadar prim şansı var?
Ali Güvenç Kiraz
Tapuda yönetim planına bakmadan ev satın almayın!
Murat Ergin
Gayrimenkul fiyatları neden artıyor?
Salim Taşçı
Aman ne güzel!
Uzmanına Sor
Gayrimenkul sektörü ile ilgili her türlü sorunuzu bize iletin uzmanlarımız sizin için cevaplasın.
1000