maritbet girişmaritbet
Yeni Ercan Havalimanı, KKTC'yi uçuracak!

Taşyapı, Kıbrıs'taki Ercan Havalimanı'nın işletmesini aldıktan sonra yeni havalimanı için düğmeye bastı.

Taşyapı, Yeni Ercan Havalimanı'nın inşaatına başladı. Yeni Ercan Havalimanı hakkında bilgi veren Taşyapı Yönetim Kurulu Başkanı Emrullah Turanlı, “Kalitemizde mütevazı değil, iddialı olacağız. Hedefimiz ‘Ercan' ile Kıbrıs'ı her anlamda uçurmak” diye konuştu.

Kuzey Kıbrıs'ın dünyaya açılan tek penceresi Ercan Havalimanı'nın işletmesini devralan Taşyapı, ‘Yeni Ercan Havalimanı' için harekete geçti. Mevcuttan 6 kat daha büyük olacak yeni havalimanını anlatan Taşyapı Yönetim Kurulu Başkanı Emrullah Turanlı, “Teknoloji, kalite ve hizmette, dünyadaki benzer örnekleriyle yarışacak bir havalimanı için geri sayım başladı” dedi. Yeni Ercan'ı referans gösteren Turanlı, 3 Afrika ülkesinde de benzer yatırımlar için imza aşamasına geldiklerine dikkat çekerek, “Kalitemizde mütevazi değil, iddialı olacağız, hedefimiz parmakla gösterilecek Ercan'la Kıbrıs'ı her anlamda uçurmak” diye konuştu.

20 AYDAN KISA SÜRER

Ercan Havalimanı'nı işleten “T&T Airport” şirketinin büyük ortağı olduklarını hatırlatan Emrullah Turanlı, “2015'te Ada'nın vergi rekortmeni olduk. ‘Yeni Ercan' projesi için çok heyecanlıyız. Bir işadamı 10 yatırımından 6'sında başarılıysa, o başarılı bir işadamıdır. Ercan Havalimanı benim çok vaktimi alıyor. Zamanımın yüzde 30'unu mevcut Ercan Havalimanı'nın işletilmesi ve yenisinin inşaat sürecine ayırıyorum. Problem yok mu? Çok var, yaşadık ve yaşamaya devam ediyoruz. Ancak en başarılı yatırımımız. Geçtiğimiz aylarda Türkiye ve KKTC ulaştırma bakanları Ahmet Arslan'ın ve Kemal Dürüst'ün de katıldığı güzel bir açılışla ‘Yeni Ercan' inşaatına başladık. ‘Yeni Ercan'ı eğer bizden kaynaklanmayan bir engel çıkmazsa, 20 aydan kısa sürede bitirmeyi hedefliyoruz” dedi.

emrullah turanlı
Emrullah Turanlı

HUKUK ORDUSU VAR

Ercan Havalimanı işletmesini 4 yıl önce kamu-özel gelir paylaşımı modeliyle 25 yıllığına devraldıklarını hatırlatan Turanlı, şöyle konuştu: “Karşımıza çıkan siyasi ve bürokratik engelleri, sürekli diyalog içinde ve hukuk yoluyla aşmaya çalıştık. Zor ve yorucu süreçlerden geçtik. İşadamı arkadaşlarım ve çevrem, ‘Bu kadar problem çektin ve çekiyorsun, hâlâ Kıbrıs'a yatırıma davet ediyorsun' diyorlar. Ben de kendilerine, ‘Hukuk lafa göre değil delillere göre karar verir. KKTC bir hukuk devletidir. Bir sıkıntınız olduğunda hukuka başvurun. Hiç endişe etmeyin, geç olsa bile hukuk hakkınızı veriyor, gelin Kuzey Kıbrıs'a yatırım yapın' cevabını veriyorum.”

Yatırımlarının sadece KKTC ile sınırlı olmadığını belirten Turanlı, şu değerlendirmeyi yaptı: “Türkiye başta olmak üzere dünyanın birçok ülkesinde yatırım ve girişimlerimiz var. Yakında açıklayacağım. 3 Afrika ülkesine havalimanı inşa edeceğiz, imza aşamasına geldik. 80 tane sözleşmeli hukuk danışmanım var. Uluslararası hukuk konusunda uzmanlarla çalışıyoruz. Örneğin Ercan Havalimanı'nı devralır almaz, uluslararası uçuş yasağına karşı hukuk savaşı başlattık. Uluslararası hukuk profesörlerinden görüş aldık, KKTC'ye ve Ercan'a herhangi bir BM kararı olmaksızın uçuş yasağı koyamazsınız, seyahat yasağı insanlık suçudur. Ercan'a uçuş yasağı uygulayan bir Avrupa ülkesi aleyhine yakında AİHM'de dava açacağız ve alacağımız kararı emsal olarak kullanıp uçuş yasağını kaldırma mücadelesi vereceğiz.”

PROJEDEKİ HEDEFİMİZ YILDA 10 MİLYON YOLCU

ERCAN Havalimanı'nı işleten T&T Airport'un Genel Müdürü Serhat Özçelik, profesyonel bir ekiple kısa sürede büyük bir başarı yakaladıklarına dikkat çekerek, “Ercan Havalimanı'nın yılda 2 milyon 140 bin yolcu kapasitesiyle devraldık, 2016'yı yaklaşık 4 milyon yolcuyla kapatacağız, yeni Ercan projesi tamamlandığında ise, hedefimiz yılda 10 milyon yolcu” dedi.

Mevcut Ercan Havalimanı'nda hızlı bir şekilde yeni düzenlemeler yaptıklarını belirten Özçelik, sadece havalimanı işletmeciliği yapmadıklarına dikkat çekerek, KKTC turizmine katkı sağlamak için tüm imkânlarını seferber ettiklerini ve geçtiğimiz günlerde KKTC Turizm Bakanı ile Azerbaycan'ın başkenti Bakü'ye giderek, turist sayısını artırmak için çalıştıklarını anlattı.

ÖNCELİK YOLCU RAHATLIĞI

Ercan Havalimanı işletmesinde önceliklerinin yolcu rahatlığı, yolcu güvenliği ve emniyet olduğunu belirten Özçelik, şöyle konuştu: “İngilizce'de, ‘Safety and security' önemli bir kavram. Yani, fiziki güvenliği polis sağlıyor, ancak havalimanı işletmecisi olarak, pist, apron ve tesisin her noktasındaki emniyeti sağlıyoruz. Buraya gelen her yolcunun güvenliği bizden sorulur. Büyük bir sorumluluk ve hata affetmeyen bir konu.

Hizmet kalitemizde 3 aşamalı bir plan yaptık. Yolcuların ya da misafirlerimiz demek daha doğru olur, rahatlığını sağlamak için, sözleşmemizde olmamasına rağmen, mevcut tesisin fiziki altyapısını hızlı bir şekilde düzelttik. 2'inci aşamada yolcu rahatlığına yönelik eksikliklerimizi gözden geçirdik ve hataları giderdik. Projemizde olmamasına rağmen mevut apronda 3 uçağın park edebileceği bir alana yatırım yapıyoruz. Üzerinde yoğunlaştığımız son aşama ise, yeni Ercan yani, yeni pist, apron ve terminal binasının inşası.”

1.5 MİLYAR EURO

2015'de kurumlar vergisinde rekortmen olduk ancak ekonomiye katkımız sadece vergiler ile sınırlı değil. Ülke istihdamına katkı yapıyoruz, personelimizin yüzde 90'ı KKTC vatandaşı. İhtiyacımız olan tüm alımları da Kıbrıslı şirketler üzerinden gerçekleştiriyoruz.

İşletmemizi ‘özel sektör' demek yanlış, özel sektör kamu ortaklığı demek daha doğru. 2017'de ciromuzun yüzde 47.8'ini devletle paylaşacağız. İlk yatırım ödemesi, inşaat maliyeti ve süresi içinde toplam ciro paylaşımı dikkate alındığında Ercan projesi toplamda 1.5 milyar Euro'yu buluyor.

Ayrıca, personele ve insana da yatırım yapıyoruz. Personelimize sürekli uluslararası standartlarla havacılık eğitimi veriyoruz. Yani CV'sinde Ercan yazan herhangi bir Kıbrıslı çalışanımız, dünyanın her yerinde rahatlıkla iş bulabilecek.”

TURİZM VE TARIM ALANINDA DA YATIRIMLAR YAPACAK

ERCAN Havalimanı projesiyle birlikte Kıbrıs aşığı olduğuna dikkat çeken Turanlı, Ada'ya turizm ve tarım alanında da yatırımlar yapmak istediğini söyledi. Turanlı, sözlerine şöyle devam etti: “KKTC ile 2 devlet tek millet olduğumuz bilincindeyim. Ada'ya geldikten sonra Kıbrıs aşığı oldum. Burayı artık vatan biliyorum. Kıbrıs'a yatırım yapmak zorunda olduğumu hissediyorum. Enerji, turizm, tarım ve hayvancılık sektörlerine yatırım yapabilmek için Kuzey Kıbrıs'ta şirketler kurdum ve hazırım. Otel projemize yer arıyorum. Havayolu şirketi kurma projem var. Bunları da Kıbrıslı ortaklarla yapmak istiyorum. 20 bin yatak sayısının 100 bine çıkmasını istiyorum. İngiltere başta olmak üzere dünyanın dört bir yanında yaşayan Kıbrıslı Türklerin ve gençlerin dönmesini, Ada'da iş bulmasını istiyorum. Kuzey Kıbrıs'ın potansiyeli var ve refahı da artmalı. Eğer bunları isteyen işadamı sosyalistse, ben sosyalistim, dinciyse ben dinciyim, kapitalistse ben kapitalist bir işadamıyım. Tanımlamalara, yakıştırmalara, laflara değil, yaptığım icraatlara bakarım.”

KKTC BAĞI, 1974'TE RİZE'DE BAŞLADI

TAŞYAPI'nın Yönetim Kurulu Başkanı Emrullah Turanlı, “Benim Kıbrıs aşkım çocukluğuma uzanıyor. 1974 Kıbrıs Barış Harekatı olduğu zaman Rize'de ilkokul öğrencisiydim. Rize'nin İkizdere ilçesinde dedemin manifaturacı dükkânında çalışıyordum. Manifaturacı, o dönem kasabanın büyük bakkalı demekti. Dükkânda ne var ne yoksa devlet Kıbrıs Barış Harekatı nedeniyle el koydu. Bir taraftan köylü un şeker istiyor bir taraftan kaymakam yasak koymuş. O dönem Kıbrıs savaşını radyodan an ve an takip ediyoruz. O kadar etkilenmişim ki, bugün an ve an hatırlıyorum. Benim Kıbrıs bağım, işte bu çocukluğuma dayanıyor” dedi.

İLK İŞ ULUSLARARASI STANDARTLAR

T&T Airport Genel Müdürü Serhat Özcelik, Ercan'ı devralır almaz ilk önceliklerinin uluslararası standartlar olduğunu vurguladı ve sahip oldukları uluslararası standart belgelerini şöyle sıraladı:

- ISO 10002: 2004 Havalimanı işletmecilik standardı.

- ISO 14001: 2004 Havacılık İşletme ve Müşteri Hizmetleri standardı.

- TS EN ISO 9001: 2008 Havayolu Operasyon ve Terminal Yönetimi standardı.

- BS- OHSAS 18001: 2007. Dünyanın en önemli iş güvenliği standardı.

Yorum Yaz

Benzer Haberler

Cumhurbaşkanı Erdoğan: "Ercan Havalimanı'nın uluslararası uçuşlarda kullanılacağı günler uzak değil"
  • 20.07.2023 17:06

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Ercan Havalimanı Yeni Terminal ve Pisti'nin ...

Ercan Havalimanı'nın yeni terminali ve pisti hizmete girecek
  • 20.07.2023 14:10

KKTC'nin prestijli projelerinden Ercan Havalimanı'nın yeni terminali ve pisti KK ...

Ercan Havalimanı'nın yeni terminal binası tanıtıldı
  • 02.11.2022 15:12

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nin (KKTC) başkenti Lefkoşa'da Ercan Havalimanı'nı ...

Ercan Havalimanı'ndan 3 ayda yaklaşık 870 bin yolcu uçuş yaptı
  • 12.09.2022 17:19

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde (KKTC) Ercan Havalimanı'nın, haziran, temmuz v ...

Ercan Havalimanı'na inen uçak sayısı haziranda yüzde 220 arttı
  • 02.09.2022 09:54

KKTC Bayındırlık ve Ulaştırma Bakanlığından yapılan yazılı açıklamaya göre, 1-30 ...

Koşuyolu Koru Evleri reklam filmi yayında!
  • 03.11.2016 12:27

Altunizade'de Taşyapı ile Selçuklu Turizm İnşaat ortaklığında hayata geçirilen K ...