TAKSİTLER NEREYE ÖDENİYOR?

TAKSİTLER NEREYE ÖDENİYOR? Emlak Vergisi'nde ikinci taksit ödemeleri 30 Kasım'da sona eriyor.
24.11.2011 - 14:00
Yazı Boyutu

18 milyon konut bulunan Türkiye'de, ay sonuna kadar Emlak Vergisi ödemeleri yapılmazsa her ay için gecikme zammı alınacak

Bu yıl içinde konut satın alanların, yıl sonuna kadar ilgili belediyeye 'Emlak Vergisi Bildirimi' vermesi gerekiyor.

Yılın son 3 ayı içerisinde ev alanların ise, o tarihten itibaren 3 ay içinde bildirim yapması şart. Süresinde bildirim yapılmazsa Emlak Vergisi, cezası ve gecikme faizi ile birlikte alınıyor.

Emlak vergisi ne zaman ödenir?

Emlak Vergisi yasal olarak 2 eşit taksitte alınır. İlk taksit ödemesi Mart-Nisan-Mayıs ayları içinde, ikinci taksit ödemesi Kasım ayında yapılır.

Nerelere ödenir?

Bina, arsa veya arazinin bulunduğu yerdeki belediyeye ve belediyenin hesabının bulunduğu banka şubelerine ödenebilir.

Vergi nasıl hesaplanıyor?

Önce binanın toplam inşaat maliyeti hesaplanıyor. Bu bölüme tekabül eden arsa payı belirleniyor. İkisinin toplamı beyana esas matrah olarak açıklanıyor. Bu toplam değer üzerinden Emlak Vergisi ödeniyor.

Kimler vergi ödemez?

Gaziler, engelliler, şehitlerin dul ve yetimleri, emekli aylığı dışında başka geliri olmayanlar, hiç geliri olmayan ve tek konutu bulunan kişiler.

2012'de ne kadar ödenecek?

Emlak Vergisi Kanunu Genel Tebliği'ne göre; Emlak Vergisi'nde binaların metrekare normal inşaat maliyet bedelleri 2012 yılında yüzde 5.1 oranında artacak.

Takvim

Bu haberle ilgili sorularını Uzmanına Sor
1000
Son Sorular
kiracı tahliye

Merhabalar, 12 Aralık 2014’te içinde kiracı olan bir daire satın aldım. 17 Aralık 2014 tarihinde noterden ihtiyacım olduğu için evi boşaltmalarını istedim (üzerime..

erdem_oren@hotmail.com 26 Şubat 2015 - Saat 11:33
adana suluca toki yedek liste

adana suluca toki konutları yoksul vatandaşlara belirli şartlar baz alınarak oturum yapılması için ev verildi ancak taksitleri az oldugu için 1280 konutun yaklaşık..

ilk.nur@hotmail.com 24 Şubat 2015 - Saat 16:12
İlgili haberler
Sektörden Haberler
Torna ustası geri vitessiz "Tersedes" üretti
02.03.2015 14:18
Karadenizli torna ustası Hasan Sungur, su pompası motoru kullanarak 50 kilometre hıza ulaşabilen 3 vitesli "Tersedes" adını verdiği aracı üretti.
Ankara, özgün yapılarla örnek başkent olacak!
02.03.2015 13:32
Elit Yapı Yönetim Kurulu Üyesi Mert Yıldızhan, kentin Londra, Paris, Moskova gibi dünyanın önemli merkezleri gibi görünüm kazanmaya başladığını söyled
Güneşli’nin en yeşil projesinde 4 mevsim tatil!
02.03.2015 13:23
Bahçelievler’de inşa edilen 174 daireden oluşan butik proje Greenist, 15 bin metrekarelik peyzaj alanıyla şehrin göbeğinde 4 mevsim tatil vadediyor.
“Türkiye’de 6.5 milyon konut acilen yenilenmeli”
02.03.2015 11:22
Çukurova Kent Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Cafer Kara, 6.5 milyon konutun acil olarak yenilenmesi gerektiğini vurguladı.
Adapazarı’nda su altındaki 15 evin mücadelesi!
02.03.2015 11:12
Adapazarı İlçe Merkezi’ne sadece 4 km uzaklıkta olan Sakarya Nehri set altında yer alan Karaköy’de 15 ev su altında mücadele veriyor.
İlkbahar erken mi geldi?
02.03.2015 11:10
Mart ayına kış mevsim sürerken Henüz ilkbahar birkaç ay olmasına rağmen erki ağaçları çiçek açması hereksi şaşkına çevirdi.
Polis Akademisi Alaturka'ya suç duyurusu!
02.03.2015 11:01
Emniyet Genel Müdürlüğü, Polis Akademisi Alaturka filmi hakkında suç duyurusunda bulundu.
Osmaniye’de 3 arsa satışa çıktı!
02.03.2015 10:16
Osmaniye İl Özel İdaresi İl Encümeni Başkanlığı, Adnan Menderes ve Yeşiltepe Mahallesi’nde yer alan gayrimenkulleri satışa çıkardığını duyurdu.
Havalimanlarındaki ‘yer hizmeti zammı’ tepki çekti
02.03.2015 09:48
Sudan havalimanlarında yer hizmeti zammı ülkeye sefer yapan yabancı havayolları şirketlerinin tepkisini çekti.
Yazarlar
Yavuz Karaman
Hangi bölgede ne kadar prim şansı var?
Salim Taşçı
Aman ne güzel!
Murat Ergin
İmar Kanunu ile proje yapımı hızlanacak!
Ali Güvenç Kiraz
Kentsel dönüşüm yasası ile vatandaşı neler bekliyor?
Uzmanına Sor
Gayrimenkul sektörü ile ilgili her türlü sorunuzu bize iletin uzmanlarımız sizin için cevaplasın.
1000