Türk inşaat şirketleri istihdamını arttırdı

Türk inşaat şirketleri istihdamını arttırdı Türk inşaat sektörü, ilk 8 ayda yurtdışı istihdam oranını geçen senenin aynı dönemine oranla yüzde 40 artırdı
16.08.2011 - 09:53
Yazı Boyutu

Türk inşaat sektörü, ilk 8 ayda yurtdışı istihdam oranını geçen senenin aynı dönemine oranla yüzde 40 artırdı.
Kariyer.net İstihdam Endeksi verilerine göre bu dönemde Türk şirketlerinin yurt dışı yatırımlarında çalıştırılmak üzere toplam 4 bin 500 kişiye yeni iş imkânı doğdu. En çok istihdam sunan ülkeler ise Suudi Arabistan ve Sudan oldu. Bu ülkeleri Irak, Rusya, Türkmenistan, Afganistan, Cezayir, Azerbaycan, Zambiya, Komorlar, Cibuti, Umman, İran, Hindistan, Kazakistan, Katar ve Ukrayna takip etti.
Kuzey Afrika ve Ortadoğu'yu etkisi altına alan Arap baharı nedeniyle yurt dışı yatırımlarını Doğu Afrika ve Hindistan'a kaydıran Türk inşaat sektörü, rekor seviyelere varan yeni fırsatlarla istihdamın lokomotifi olma rolünü sürdürdü.
Cubuti'den Komorlar'a, Hindistan'dan Ukrayna'ya kadar geniş bir alanda faaliyetlerini sürdürdü. Kariyer.net Genel Müdürü Yusuf Azoz, inşaat sektörünün sağladığı istihdam imkanıyla lokomotif sektör olmayı sürdürdüğünü vurguladı.
Azoz, ''Türk inşaat sektörü tarafından yurt dışında talep gören mavi yaka ve beyaz yaka konumları, yurt içi için gelen taleplerle kıyaslandığında paralellik yaşandığı görülüyor. Ancak tercüman ve aşçı gibi yabancı ülkelerde yaşama katkı sağlayan pozisyonların yoğun bir şekilde istihdam edildiği gözleniyor.'' dedi.
 

Bu haberle ilgili sorularını Uzmanına Sor
1000
Son Sorular
taksitli dayre

Merhaba acaba banka kredisi kulandirmadan taksitli hemen teslimatla dayre satyormusunuz sirket butcesinden

yeraliyev.r@gmail.com 02 Mart 2015 - Saat 14:14
teras

Iyi calismalar 600 m2 tek katli bir yer kiraladim buranin uzerine teras yapmak istiyorum ytong , beton, celik konsosiyon haricinde tavsiye edebileceginiz bir kapat..

mzbadur@gmail.com 02 Mart 2015 - Saat 11:11
Sektörden Haberler
“Gayrimenkul fiyatları dünya genelinde cazip bulunuyor!”
03.03.2015 17:05
Gayrimenkul ve Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı Derneği (GYODER) YKB Aziz Torun, AA Finans Haberleri Terminali'nde önemli açıklamalarda bulundu.
50 bin hane enerji verimliliğine dikkat çekiyor!
03.03.2015 16:46
Enerji verimliliği alanının lider markası ista, 2014 yılı itibariyle, Türkiye’de hizmet verdiği hane sayısını 50 bine çıkardı.
Müslüm Gürses Müzesi'ne ziyaretçi akını
03.03.2015 16:05
Müslüm Gürses’in adını taşıyan, giydiği kıyafetler, müzik aletleri, plak ve kaset gibi aksesuarlarının yer aldığı müzeye ziyaretçi akını yaşanıyor.
Zeytinleriyle ünlü Gemlik'te bu yatırım fırsatı kaçmaz!
03.03.2015 14:49
Gemlik Belediye Başkanlığı, Küçükkumla Köyü’nde yer alan zeytinlik niteliğine sahip taşınmazı satışa çıkardığını açıkladı.
'Afet Kasası’na ağaç tohumları gönderildi!
03.03.2015 12:59
Doğal afetlerin yanı sıra nükleer patlamalara karşı da dayanıklı olan Svalbard Kasası, yüz binlerce tarım ürününe ait tohumu saklıyor.
Alfemo’dan 2. ürüne yüzde 50 indirim!
03.03.2015 12:43
Alfemo’nun 1 Mart’ta başlayan kampanyası mobilya almayı planlayan herkese çok özel avantajlar sunuyor.
Şiddet mağduru kadınlara Harran'da köy kuruluyor
03.03.2015 11:58
10 dönüm arazi üzerine şiddet gören kadınlara yönelik ’Uluslararası Ekolojik Kadın Köyü’ çalışmalarına başlandı.
Tüpraş'tan 1.4 milyar liralık net kâr!
03.03.2015 09:56
Türkiye Petrol Rafinerileri AŞ'nin (Tüpraş), 2014'te net dönem kârı 1 milyar 459 milyon lira olarak açıklandı.
Banu Evleri Ispartakule 3 fiyatları!
02.03.2015 17:40
22 katlı tek bir apartman bloğu olarak projelendirilen Banu Evleri Ispartakule 3 projesi 74 konut ile 15 dükkandan oluşuyor.
Yazarlar
Yavuz Karaman
Hangi bölgede ne kadar prim şansı var?
Murat Ergin
Son yıllarda gayrimenkul fiyatları neden arttı?
Salim Taşçı
Aman ne güzel!
Ali Güvenç Kiraz
Kentsel dönüşüm yasası ile vatandaşı neler bekliyor?
Uzmanına Sor
Gayrimenkul sektörü ile ilgili her türlü sorunuzu bize iletin uzmanlarımız sizin için cevaplasın.
1000