Selçuklu motifleri halı ve kilimlerde hayat buluyor!

Selçuklu motifleri halı ve kilimlerde hayat buluyor! Bitlis Eren Üniversitesi Ahlat Meslek Yüksekokulu Mimari Dekoratif Sanatlar Bölümü öğrencileri, Selçuklu motifleri başta olmak üzere yöreye özgü desenleri, halı ve kilimlere işliyor
16.06.2013 - 13:22
Yazı Boyutu

Bitlis'in Ahlat ilçesinde eğitim gören üniversite öğrencileri, Selçuklu motifleri başta olmak üzere yöreye özgü desenlerle halı ve kilim dokuyor.

Bitlis Eren Üniversitesi Ahlat Meslek Yüksekokulu Mimari Dekoratif Bölümü Öğretim Görevlisi Sultan Sökmen, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Halı Kilim Dokuma Teknikleri dersinde, Bitlis ve ilçelerinde sürdürülen kazılarda gün ışığına çıkarılan tarihi eserlerdeki motiflerle ilgili çalışma yaptıklarını söyledi.

Özellikle Selçuklu döneminde kullanılan motifler ile yöreye özgü çok sayıda deseni, öğrencilerin halı ve kilimlere işlediğini belirten Sökmen, çalışmalarında Bitlis Beş Minare, İhlasiye Medresesi, El-aman Hanı gibi tarihi eserler ile Ahlat çinilerindeki desenleri ve çeşitli hayvanlara ait figürleri bir araya getirdiklerini ifade etti.

Öğrencilerden Akgül Işık da ilçedeki tarihi eserleri ve üzerlerindeki motifleri kilimlere işlediklerini vurgulayarak, ortaya güzel ürünlerin çıktığını kaydetti.

Işık, tarihi eserlerdeki motifleri halı ve kilimlere işleyip gelecek kuşaklara aktarımını sağladıklarına değinerek, "Bu ders sayesinde hem tarihimizi öğreniyoruz hem de eğitimimizi tamamlıyoruz. Derslerimiz son derece zevkli geçiyor. Diğer öğrencilerin de bu bölümü tercih etmelerini tavsiye ederim" diye konuştu.

AA

Bu haberle ilgili sorularını Uzmanına Sor
1000
Son Sorular
kiracı tahliye

Merhabalar, 12 Aralık 2014’te içinde kiracı olan bir daire satın aldım. 17 Aralık 2014 tarihinde noterden ihtiyacım olduğu için evi boşaltmalarını istedim (üzerime..

erdem_oren@hotmail.com 26 Şubat 2015 - Saat 11:33
adana suluca toki yedek liste

adana suluca toki konutları yoksul vatandaşlara belirli şartlar baz alınarak oturum yapılması için ev verildi ancak taksitleri az oldugu için 1280 konutun yaklaşık..

ilk.nur@hotmail.com 24 Şubat 2015 - Saat 16:12
Sektörden Haberler
Banu Evleri Ispartakule 3 fiyatları!
02.03.2015 17:40
22 katlı tek bir apartman bloğu olarak projelendirilen Banu Evleri Ispartakule 3 projesi 74 konut ile 15 dükkandan oluşuyor.
Akıllı Kent projesinin ilk durağı Karaman!
02.03.2015 17:04
Türkiye çapında gelişmekte olan belediyelerin hayatını kolaylaştıracak olan Akıllı KenTT projesi Karaman'da başladı.
Mon Reve Eyüp’te çarşıya çok yakınsınız
02.03.2015 15:25
Butik yaklaşımı ile Eyüp’teki standardı yükselten Mon Reve Eyüp’de yaşayanlar günlük ihtiyaçlarını cadde dükkanlardan karşılayacaklar.
Batışehir'in futbol takımı kuruldu!
02.03.2015 14:58
Ulusal ve uluslararası alanda bir çok ödül kazanan EgeYapı Group imzalı proje Batışehir, şimdi de yeşil sahalarda kazanıyor.
Torna ustası geri vitessiz "Tersedes" üretti
02.03.2015 14:18
Karadenizli torna ustası Hasan Sungur, su pompası motoru kullanarak 50 kilometre hıza ulaşabilen 3 vitesli "Tersedes" adını verdiği aracı üretti.
Ankara, özgün yapılarla örnek başkent olacak!
02.03.2015 13:32
Elit Yapı Yönetim Kurulu Üyesi Mert Yıldızhan, kentin Londra, Paris, Moskova gibi dünyanın önemli merkezleri gibi görünüm kazanmaya başladığını söyled
Güneşli’nin en yeşil projesinde 4 mevsim tatil!
02.03.2015 13:23
Bahçelievler’de inşa edilen 174 daireden oluşan butik proje Greenist, 15 bin metrekarelik peyzaj alanıyla şehrin göbeğinde 4 mevsim tatil vadediyor.
“Türkiye’de 6.5 milyon konut acilen yenilenmeli”
02.03.2015 11:22
Çukurova Kent Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Cafer Kara, 6.5 milyon konutun acil olarak yenilenmesi gerektiğini vurguladı.
Adapazarı’nda su altındaki 15 evin mücadelesi!
02.03.2015 11:12
Adapazarı İlçe Merkezi’ne sadece 4 km uzaklıkta olan Sakarya Nehri set altında yer alan Karaköy’de 15 ev su altında mücadele veriyor.
Yazarlar
Yavuz Karaman
Hangi bölgede ne kadar prim şansı var?
Murat Ergin
Son yıllarda gayrimenkul fiyatları neden arttı?
Salim Taşçı
Aman ne güzel!
Ali Güvenç Kiraz
Kentsel dönüşüm yasası ile vatandaşı neler bekliyor?
Uzmanına Sor
Gayrimenkul sektörü ile ilgili her türlü sorunuzu bize iletin uzmanlarımız sizin için cevaplasın.
1000