Kira sözleşmesi her sene yapılmaz!

Kira sözleşmesi her sene yapılmaz! Kira sözleşmesi her sene yeniden yapılmaz, bir defa yapılır. Fesih olunmadığı hallerde yasal olarak her sene birer yıllık olmak üzere uzar
12.06.2012 - 10:41
Yazı Boyutu

 

Kiracımız 2005 yılından kalma kira sözleşmesi ile oturmaya devam ediyor. Eski kontratla oturmaya devam edebilir mi? Kira alacaklarım var nasıl alırım? AŞ.

Kira sözleşmesi her sene yeniden yapılmaz, bir defa yapılır. Fesih olunmadığı hallerde yasal olarak her sene birer yıllık olmak üzere uzar. Dolayısı ile elde bir kira sözleşmesi varken ikincisi yersizdir. Yapılırsa ne olur. Hiç. Yenisi devreye girer yani eskisi yürüyor diye sonra yapılan hükümsüz olmaz. Ancak bunun için kiracının da muvafakati gerekir. Yeni sözleşme imzalamıyorum derse buna karşı yapılacak hiçbir şey yoktur. Eski kira sözleşmesi yürürlüktedir.

Hatta bir adım daha ileri gideyim. İkinci sözleşme ne için istenilir? Kira zammı dışında kiralayanın biraz daha avantaj koparması için değil mi? Kanun buna da manidir. Kiracının sorumluğunu artıran yeni sözleşmedeki bu hükümler geçersizdir. O halde yeni sözleşme niye yapılsın? Kira artırımı ise aranızda anlaşabiliyorsanız eski sözleşmenin altına bir madde olarak yeni dönem kira bedelini ekleyin. Anlaşamıyorsanız kira tespit davası açın mahkeme karar versin. Neticeten kiracıyı yeni bir sözleşme için zorlamayın yatan yok.

Tamer Heper/Posta

Bu haberle ilgili sorularını Uzmanına Sor
1000
Son Sorular
2+1 daire

Iyi Günler, Ben hamburgda konsolosluk Ögretmeni olarak calisiyorum.2020 senesinde emekli olucam.Esim SSKdan emekli 1200TL aliyor.Biz böyle bir ev almak istiyoruz ..

bahtiye-yilmaz@gmx.de 04 Mart 2015 - Saat 16:57
ofis satış fiyatları

ofislerinizin metrekaresi ve fiyat listesini öğrenebilir mıyım? ofisler diş muayenehanesi için uygun mudur*

b_sh2001@yahoo.com 04 Mart 2015 - Saat 15:42
İlgili haberler
Sektörden Haberler
Erdoğan, Bakir İzzetbegoviç’e 3. köprüyü gösterdi!
04.03.2015 23:12
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın Savarona yatında ağırladığı ilk yabancı konuk, Bosna Hersek Cumhurbaşkanlığı Konseyi Üyesi Bakir İzzetbegoviç oldu.
Cebeci Group 2025 yılında 200 milyon dolarlık olacak
04.03.2015 23:07
Pendik, Kartal ve Kurtköy’de üç proje geliştiren Cebeci Group, uzun vadeli hedeflerine emin adımlarla ilerliyor.
Geleceğin sporcuları için modern tesisleşme başladı!
04.03.2015 15:45
Gençlik ve Spor Bakanı Akif Çağatay Kılıç, spor için yapılan tesisleşme süreci ile Türkiye’nin genç sporcularına hizmet verileceğini belirtti.
Burdur’daki köyler ‘deprem köyü’ ilan edildi!
04.03.2015 15:27
Deprem Haftası kapsamında düzenlenen Deprem Fayında Yürüyüş ve Farkındalık etkinliğinde Yazıköy ve Yarıköy Türkiye'nin ilk deprem köyü ilan edildi.
Kadınların gönlünü fetheden proje!
04.03.2015 11:36
Konut alım sürecinde büyük etkisi olan, hatta son kararı veren kadınların, araştırmalar sonucu geniş ve kullanışlı daireleri tercih ettiği biliniyor.
Orman kampı bölgesinde satılık arsa!
04.03.2015 11:22
Gemlik Belediye Başkanlığı, Gemlik Hisar Mahallesi’nde yer alan arsa niteliğindeki taşınmazı satışa çıkardığını açıkladı.
Artaş İnşaat'ın acı günü! Mehmet Uzuner hayatını kaybetti!
04.03.2015 11:03
İnşaat mühendisi Mehmet Uzuner, dün yaşamını yitirdi. Artaş İnşaat Uzuner için taziye ilanı yayınlattı.
Bahar Ünal İletişim Danışmanlığı FerYapı ile el sıkıştı!
04.03.2015 10:45
İletişim danışmanlığı konusunda dinamik ve güçlü yapısıyla dikkat çeken Bahar Ünal İletişim Danışmanlığı, FerYapı'ya hizmet vermeye başladı.
Uptown İncek yaza hazır!
04.03.2015 10:26
Ankara’nın göl ve orman manzaralı konut projesi Uptown İncek güneşli yaz günlerine hazır.
Yazarlar
Yavuz Karaman
Hangi bölgede ne kadar prim şansı var?
Murat Ergin
Gayrimenkul fiyatları neden artıyor?
Salim Taşçı
Aman ne güzel!
Ali Güvenç Kiraz
Kentsel dönüşüm yasası ile vatandaşı neler bekliyor?
Uzmanına Sor
Gayrimenkul sektörü ile ilgili her türlü sorunuzu bize iletin uzmanlarımız sizin için cevaplasın.
1000