Kentsel dönüşüm kapsamında kira yardımı alıp evini terk etmeyenler faiz ödeyecek!

Kentsel dönüşüm kapsamında kira yardımı alıp evini terk etmeyenler faiz ödeyecek! Kentsel dönüşüm kapsamında hak sahiplerine ödenen ‘kira yardımlarına’ yeni kriterler getirildi
04.04.2013 - 17:26
Yazı Boyutu

Kentsel dönüşüm kapsamında hak sahiplerine ödenen ‘kira yardımlarına' yeni kriterler getirildi. Düzenlemeye göre kira yardımı aldığı halde evinden çıkmayanlar faiz ödeyecek.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na bazı hak sahiplerinin kira yardımı aldığı halde riskli binadan çıkmadıklarına ilişkin şikayetler geldi. Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar da kira yardımları konusunda valiliklere genelge gönderdi. Genelgeye göre, kira yardımı talebinde bulunan hak sahibi, öncelikle riskli yapıda oturduğunu ispatlayacak. Bunun için elektrik, su ve gaz aboneliklerine ilişkin bilgiler esas alınacak. Bu bilgileri tutan hak sahiplerinin talepleri değerlendirmeye alınacak. Kira yardımından önce ise hak sahibinin riskli binayı terk edip etmediğine bakılacak. Hak sahibinin taşındığı yeni konutunun su ve elektrik abonelik bilgileri istenecek. Kontrollerin ardından hak sahiplerine ödeme yapılacak. Valiliklerden de hak sahiplerinin riskli binaları terk edip terk etmediklerinin kontrol edilmesi istendi. Kira yardımı alıp çürük binadan çıkmayanlardan kiralar, faiziyle birlikte geri alınacak.

Yapi.com.tr

Bu haberle ilgili sorularını Uzmanına Sor
İlgili haberler
Sektörden Haberler
Multikent, ev alan kadınların masraflarını karşılayacak!
06.03.2015 17:11
Ulak Grup bünyesinde yer alan Multikent, Dünya Kadınlar Günü’nde alan kadınların yeni evlerinin taşınma, çilingir ve DASK masraflarını karşılayacak.
550 yıllık güneş saatinin yanına Türkçesi yapılacak!
06.03.2015 15:18
Balıkesir’deki Zağnos Paşa Camisi'nin avlusunda yer alan ve Osmanlıca olduğu için pek anlaşılamayan güneş saatinin yanına Türkçesi hazırlanacak.
Bu ilde 4 bin bina deprem tehlikesi altında!
06.03.2015 14:28
Bursa İnegöl'de 1999 öncesi yapılmış riskli olabilecek 4 ile 7 katlı 4 bin 400 konutun deprem riski altında olduğu belirtildi.
Dumankaya'ya güvenenler Sancaktepe’de sıraya girdi!
06.03.2015 13:21
Dumankaya İnşaat’ın hayata geçirdiği projelerin kısa vadede yatırıma dönüşmesinden dolayı yatırımcılar Adres Sancaktepe için sıraya girdi.
Maltepe Adalife’ta satışlar tüm hızıyla devam ediyor
06.03.2015 13:11
Maltepe’de hayata geçirilen, blokların tamamlandığı ve oturumun başladığı Adalife projesinde satışlar tüm hızıyla devam ediyor.
Gebze'de icradan satılık 2 tarla!
06.03.2015 11:26
Gebze 1. İcra Dairesi, Pelitli Köyü'ndeki Baytur İnşaat'a ait 2 tarlayı satışa çıkardı.
İzmir'de İzban için kazma vuruldu!
06.03.2015 10:36
Büyükşehir Belediyesi, 26 kilometrelik İZBAN Selçuk hattındaki 2 istasyon ve 2 karayolu üst geçidi ile 6 karayolu alt geçidi için çalışmalara başladı.
Kütahya’da lojman yapana 3 arsa verilecek!
06.03.2015 10:10
Kütahya İl Özel İdaresi İl Encümeni Başkanlığı, arsa karşılığı yapım işi için ihale düzenleyeceğini açıkladı.
"Eskişehir'de 1000-1500 konut daha yapacağız"
06.03.2015 09:27
Başbakanlık Toplu Konut İdaresi (TOKİ) Başkanı Ergün Turan, Eskişehir'de 1000-1500 arası yeni ilave konut yatırımı yapacaklarını açıkladı.
Yazarlar
Yavuz Karaman
Hangi bölgede ne kadar prim şansı var?
Murat Ergin
Gayrimenkul fiyatları neden artıyor?
Salim Taşçı
Aman ne güzel!
Ali Güvenç Kiraz
Kentsel dönüşüm yasası ile vatandaşı neler bekliyor?
Uzmanına Sor
Gayrimenkul sektörü ile ilgili her türlü sorunuzu bize iletin uzmanlarımız sizin için cevaplasın.
1000