Zeytinlik Köyü Camisi Artvin Deriner Barajı'nın sularından son anda kurtarıldı!

Zeytinlik Köyü Camisi Artvin Deriner Barajı'nın sularından son anda kurtarıldı! Artvin’de Deriner Barajı suları altında kalmaktan son anda kurtarılan tarihi cami başka bir yere taşınarak onarılmaya başlandı
23.07.2013 - 09:36
Yazı Boyutu

Artvin'de Deriner Barajı suları altında kalmaktan son anda kurtarılan tarihi cami başka bir yere taşınarak onarılmaya başlandı. 

Türkiye'nin kemer baraj sınıfında en yüksek barajı Artvin Deriner Barajı'nda bir süre önce su tutulmaya başlanmasıyla kent merkezine 50 kilometre mesafedeki Zeytinlik köyü de su altında kaldı. Kültür ve Tabiat Varlıkları kapsamında koruma altındaki tarihi Zeytinlik Köyü Camisi'nin su altında kalmaması için sökülüp, köyün üst kısmında belirlenen alana kurulması çalışmalarına 8 ay önce başlanılmıştı. Osmanlı döneminden kaldığı tahmin edilen yaklaşık150 yıllık Zeytinlik Köyü Camisi'nin, yeni yerleşim yerinde yapılan restorasyon çalışmalarında sona gelinirken, kitabesinde Hicri 1272 yılında Saliha Hanım tarafından yaptırıldığı yazılı olan Zeytinlik Köyü Camisi'nin orijinal görüntüsünün korunması amaçlanıyor.

Caminin su altında kalmadan önce sökülen iç kısmında bulunan, dönemin ahşap ve taş işçiliğini yansıtan mihrap, minber, tavan kaplamaları, süslemeler, korkuluklar ve yapıldığı döneme ait bilgiler içeren dış cephedeki taşlar ile dış kapısı, aslına uygun inşa edildi. Dış ve iç mekanları tamamlanan caminin minare ve çevre düzenlenmesi çalışmaları hızla devam ediyor.

www.internethaber.com

Bu haberle ilgili sorularını Uzmanına Sor
1000
Son Sorular
taksitli dayre

Merhaba acaba banka kredisi kulandirmadan taksitli hemen teslimatla dayre satyormusunuz sirket butcesinden

yeraliyev.r@gmail.com 02 Mart 2015 - Saat 14:14
teras

Iyi calismalar 600 m2 tek katli bir yer kiraladim buranin uzerine teras yapmak istiyorum ytong , beton, celik konsosiyon haricinde tavsiye edebileceginiz bir kapat..

mzbadur@gmail.com 02 Mart 2015 - Saat 11:11
İlgili haberler
Sektörden Haberler
“Gayrimenkul fiyatları dünya genelinde cazip bulunuyor!”
03.03.2015 17:05
Gayrimenkul ve Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı Derneği (GYODER) YKB Aziz Torun, AA Finans Haberleri Terminali'nde önemli açıklamalarda bulundu.
50 bin hane enerji verimliliğine dikkat çekiyor!
03.03.2015 16:46
Enerji verimliliği alanının lider markası ista, 2014 yılı itibariyle, Türkiye’de hizmet verdiği hane sayısını 50 bine çıkardı.
Müslüm Gürses Müzesi'ne ziyaretçi akını
03.03.2015 16:05
Müslüm Gürses’in adını taşıyan, giydiği kıyafetler, müzik aletleri, plak ve kaset gibi aksesuarlarının yer aldığı müzeye ziyaretçi akını yaşanıyor.
Zeytinleriyle ünlü Gemlik'te bu yatırım fırsatı kaçmaz!
03.03.2015 14:49
Gemlik Belediye Başkanlığı, Küçükkumla Köyü’nde yer alan zeytinlik niteliğine sahip taşınmazı satışa çıkardığını açıkladı.
'Afet Kasası’na ağaç tohumları gönderildi!
03.03.2015 12:59
Doğal afetlerin yanı sıra nükleer patlamalara karşı da dayanıklı olan Svalbard Kasası, yüz binlerce tarım ürününe ait tohumu saklıyor.
Alfemo’dan 2. ürüne yüzde 50 indirim!
03.03.2015 12:43
Alfemo’nun 1 Mart’ta başlayan kampanyası mobilya almayı planlayan herkese çok özel avantajlar sunuyor.
Şiddet mağduru kadınlara Harran'da köy kuruluyor
03.03.2015 11:58
10 dönüm arazi üzerine şiddet gören kadınlara yönelik ’Uluslararası Ekolojik Kadın Köyü’ çalışmalarına başlandı.
Tüpraş'tan 1.4 milyar liralık net kâr!
03.03.2015 09:56
Türkiye Petrol Rafinerileri AŞ'nin (Tüpraş), 2014'te net dönem kârı 1 milyar 459 milyon lira olarak açıklandı.
Banu Evleri Ispartakule 3 fiyatları!
02.03.2015 17:40
22 katlı tek bir apartman bloğu olarak projelendirilen Banu Evleri Ispartakule 3 projesi 74 konut ile 15 dükkandan oluşuyor.
Yazarlar
Yavuz Karaman
Hangi bölgede ne kadar prim şansı var?
Murat Ergin
Son yıllarda gayrimenkul fiyatları neden arttı?
Salim Taşçı
Aman ne güzel!
Ali Güvenç Kiraz
Kentsel dönüşüm yasası ile vatandaşı neler bekliyor?
Uzmanına Sor
Gayrimenkul sektörü ile ilgili her türlü sorunuzu bize iletin uzmanlarımız sizin için cevaplasın.
1000