İzmir-İstanbul Otoyolu projesi hızla bitecek

İzmir-İstanbul Otoyolu projesi hızla bitecek Asrın projesi olarak tarif edilen İzmir-İstanbul Otoyolu projesi hızla tamamlanacak
25.05.2011 - 16:51
Yazı Boyutu

AK Parti İzmir Milletvekili Adayı ve eski Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu'nun şantiyesini ziyaret etti. Burada açıklama yapan Yıldırım, otoyol inşaatının İzmir ve İstanbul'dan eş zamanlı başlayıp eş zamanlı bitirileceğini söyledi. Dünyanın ekonomik krizle boğuştuğu dönemde dev projeyi hayata geçirdiklerini söyleyen Yıldırım, "Bu proje asrm projesidir. Dünyada bu büyüklükte 3 proje var.
Avrupa'da ise en büyük proje.
Birçok ülke böyle projeleri başlatamıyor bile" diye konuştu.


EN UZUN 2. KÖPRÜ
Hedefin otoyolu 5.5 yılda tamamlamak olduğunu belirten Yıldırım, "Projenin bir özelliği de dünyanın en uzun ikinci köprüsünün İzmit Körfezi'ne yapılacak olması" dedi. Proje ile 377 kilometre otoyol ve 44 kilometre bağlantı yolu, 30 viyadük, 4 tünel, 209 köprü yapılacak. 3 kilometre asma köprünün bulunacağı proje, yolu 140 kilometre kısaltıp İzmir-İstanbul arası ulaşımını 3.54 saate, Körfez geçişini 6 dakikaya indirecek. Taşıtların yakıt ve bakım giderleri 870 milyon lira azalacak.
 

İzmir'de otoyol şantiyesini ziyaret eden eski Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, kamulaştırma problemi olmayan yerlere öncelik verilerek yapım süresinin kısaltılacağını söyledi.

Bu haberle ilgili sorularını Uzmanına Sor
Sektörden Haberler
Multikent, ev alan kadınların masraflarını karşılayacak!
06.03.2015 17:11
Ulak Grup bünyesinde yer alan Multikent, Dünya Kadınlar Günü’nde alan kadınların yeni evlerinin taşınma, çilingir ve DASK masraflarını karşılayacak.
550 yıllık güneş saatinin yanına Türkçesi yapılacak!
06.03.2015 15:18
Balıkesir’deki Zağnos Paşa Camisi'nin avlusunda yer alan ve Osmanlıca olduğu için pek anlaşılamayan güneş saatinin yanına Türkçesi hazırlanacak.
Bu ilde 4 bin bina deprem tehlikesi altında!
06.03.2015 14:28
Bursa İnegöl'de 1999 öncesi yapılmış riskli olabilecek 4 ile 7 katlı 4 bin 400 konutun deprem riski altında olduğu belirtildi.
Dumankaya'ya güvenenler Sancaktepe’de sıraya girdi!
06.03.2015 13:21
Dumankaya İnşaat’ın hayata geçirdiği projelerin kısa vadede yatırıma dönüşmesinden dolayı yatırımcılar Adres Sancaktepe için sıraya girdi.
Maltepe Adalife’ta satışlar tüm hızıyla devam ediyor
06.03.2015 13:11
Maltepe’de hayata geçirilen, blokların tamamlandığı ve oturumun başladığı Adalife projesinde satışlar tüm hızıyla devam ediyor.
Gebze'de icradan satılık 2 tarla!
06.03.2015 11:26
Gebze 1. İcra Dairesi, Pelitli Köyü'ndeki Baytur İnşaat'a ait 2 tarlayı satışa çıkardı.
İzmir'de İzban için kazma vuruldu!
06.03.2015 10:36
Büyükşehir Belediyesi, 26 kilometrelik İZBAN Selçuk hattındaki 2 istasyon ve 2 karayolu üst geçidi ile 6 karayolu alt geçidi için çalışmalara başladı.
Kütahya’da lojman yapana 3 arsa verilecek!
06.03.2015 10:10
Kütahya İl Özel İdaresi İl Encümeni Başkanlığı, arsa karşılığı yapım işi için ihale düzenleyeceğini açıkladı.
"Eskişehir'de 1000-1500 konut daha yapacağız"
06.03.2015 09:27
Başbakanlık Toplu Konut İdaresi (TOKİ) Başkanı Ergün Turan, Eskişehir'de 1000-1500 arası yeni ilave konut yatırımı yapacaklarını açıkladı.
Yazarlar
Yavuz Karaman
Hangi bölgede ne kadar prim şansı var?
Murat Ergin
Gayrimenkul fiyatları neden artıyor?
Salim Taşçı
Aman ne güzel!
Ali Güvenç Kiraz
Kentsel dönüşüm yasası ile vatandaşı neler bekliyor?
Uzmanına Sor
Gayrimenkul sektörü ile ilgili her türlü sorunuzu bize iletin uzmanlarımız sizin için cevaplasın.
1000