İnşaat şirketleri devlete yüksek vergi borcu olan kuruluşlar arasında yer alıyor!

İnşaat şirketleri devlete yüksek vergi borcu olan kuruluşlar arasında yer alıyor! Maliye Bakanlığı, devlete 1 milyon liranın üzerinde vergi borcu olan mükellefleri açıkladı
04.09.2013 - 15:50
Yazı Boyutu

Maliye Bakanlığı, devlete 1 milyon liranın üzerinde vergi borcu olan mükellefleri açıkladı. Devlete toplam 12 bin 914 kişi ve kuruluşun 1 milyon liranın üzerinde vergi borcu bulunuyor. Listede sadece ilk 100'de yer alanların borcu ve cezası 15,8 milyar lirayı buluyor.

Gelir İdaresi Başkanlığının internet sitesinde yer alan duyuruya göre, 30 Haziran 2013 tarihi itibariyle 1 milyon lirayı aşan vergi ve cezalar listesinin başında 767 milyar 293 milyon 106,19 lira ile İmar Bankası eski Genel Müdürü Hilmi Başaran bulunuyor. Başaran'ı 598,5 milyon liralık borç ile İmarbank Offshore Limited Şirketi ve her biri 579,3 milyon liralık borçları ile Mustafa Akar, Bahattin Uzan ve Yeşim Öztürk izliyor. Sıralamada, İmar Bankası ile bankanın şubelerine ait başka vergi borçları da yer alıyor.

Listede, belediyeler ile bir önceki Varlık Barışı uygulamasının ünlü ismi Ali Türkan, Bahattin Uzan, Kemal Uzan ve Yavuz Uzan'ın yanı sıra çok sayıda  petrol, tekstil, inşaat, medya ve turizm şirketinin olduğu da görülüyor. Öte yandan, listenin sadece ilk 100'ünde yer alan kişi ve kuruluşların toplam vergi borcu ve cezalarının tutarı, 15 milyar 783 milyon 312 bin lira düzeyinde bulunuyor.

Söz konusu listede yer alan borçlu belediyeler arasında ilk sırayı ise 259,5 milyon lira ile Kocaeli Büyükşehir Belediyesi alıyor.

AA

Bu haberle ilgili sorularını Uzmanına Sor
1000
Son Sorular
kiracı tahliye

Merhabalar, 12 Aralık 2014’te içinde kiracı olan bir daire satın aldım. 17 Aralık 2014 tarihinde noterden ihtiyacım olduğu için evi boşaltmalarını istedim (üzerime..

erdem_oren@hotmail.com 26 Şubat 2015 - Saat 11:33
adana suluca toki yedek liste

adana suluca toki konutları yoksul vatandaşlara belirli şartlar baz alınarak oturum yapılması için ev verildi ancak taksitleri az oldugu için 1280 konutun yaklaşık..

ilk.nur@hotmail.com 24 Şubat 2015 - Saat 16:12
İlgili haberler
Sektörden Haberler
Banu Evleri Ispartakule 3 fiyatları!
02.03.2015 17:40
22 katlı tek bir apartman bloğu olarak projelendirilen Banu Evleri Ispartakule 3 projesi 74 konut ile 15 dükkandan oluşuyor.
Akıllı Kent projesinin ilk durağı Karaman!
02.03.2015 17:04
Türkiye çapında gelişmekte olan belediyelerin hayatını kolaylaştıracak olan Akıllı KenTT projesi Karaman'da başladı.
Mon Reve Eyüp’te çarşıya çok yakınsınız
02.03.2015 15:25
Butik yaklaşımı ile Eyüp’teki standardı yükselten Mon Reve Eyüp’de yaşayanlar günlük ihtiyaçlarını cadde dükkanlardan karşılayacaklar.
Batışehir'in futbol takımı kuruldu!
02.03.2015 14:58
Ulusal ve uluslararası alanda bir çok ödül kazanan EgeYapı Group imzalı proje Batışehir, şimdi de yeşil sahalarda kazanıyor.
Torna ustası geri vitessiz "Tersedes" üretti
02.03.2015 14:18
Karadenizli torna ustası Hasan Sungur, su pompası motoru kullanarak 50 kilometre hıza ulaşabilen 3 vitesli "Tersedes" adını verdiği aracı üretti.
Ankara, özgün yapılarla örnek başkent olacak!
02.03.2015 13:32
Elit Yapı Yönetim Kurulu Üyesi Mert Yıldızhan, kentin Londra, Paris, Moskova gibi dünyanın önemli merkezleri gibi görünüm kazanmaya başladığını söyled
Güneşli’nin en yeşil projesinde 4 mevsim tatil!
02.03.2015 13:23
Bahçelievler’de inşa edilen 174 daireden oluşan butik proje Greenist, 15 bin metrekarelik peyzaj alanıyla şehrin göbeğinde 4 mevsim tatil vadediyor.
“Türkiye’de 6.5 milyon konut acilen yenilenmeli”
02.03.2015 11:22
Çukurova Kent Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Cafer Kara, 6.5 milyon konutun acil olarak yenilenmesi gerektiğini vurguladı.
Adapazarı’nda su altındaki 15 evin mücadelesi!
02.03.2015 11:12
Adapazarı İlçe Merkezi’ne sadece 4 km uzaklıkta olan Sakarya Nehri set altında yer alan Karaköy’de 15 ev su altında mücadele veriyor.
Yazarlar
Yavuz Karaman
Hangi bölgede ne kadar prim şansı var?
Murat Ergin
Son yıllarda gayrimenkul fiyatları neden arttı?
Salim Taşçı
Aman ne güzel!
Ali Güvenç Kiraz
Kentsel dönüşüm yasası ile vatandaşı neler bekliyor?
Uzmanına Sor
Gayrimenkul sektörü ile ilgili her türlü sorunuzu bize iletin uzmanlarımız sizin için cevaplasın.
1000