Avrupa’da bin yılın deprem haritası çıkarıldı!

Avrupa’da bin yılın deprem haritası çıkarıldı! Alman bilim adamları Avrupa’da meydana gelen depremleri inceleyerek MS 1000’den 2006’ya kadar meydana gelen depremleri mercek altına aldı
01.09.2012 - 11:34
Yazı Boyutu

 

Alman bilim adamları Avrupa'da meydana gelen depremleri inceleyerek MS 1000'den 2006'ya kadar meydana gelen depremleri mercek altına aldı. Potsdam'da yer alan Alman Jeobilim Merkezi'nde görevli bilim adamları 3.5 şiddetinin üzerindeki ve altındaki depremleri ayırarak iki farklı harita yaptı.
 
Tsunami olmaz
 
Özellikle deprem riski altında olmayan Avrupa'da geçmişte büyük depremler yaşandığı ortaya çıkarken, bilim adamları, “Avrupa'da da deprem her zaman için bir tehdit unsuru” yorumunda bulundu. Kuzey Anadolu Fay Hattı'nın yanısıra Türkiye'nin doğu kesimi de haritada yer aldı. Hazırlanan raporda Türkiye'nin doğusu için daha önce farklı ülkelerde görevli uzmanlar tarafından hazırlanan raporların da dahil edildiği kaydedildi. Haritayı yorumlayan Oliver Heidbach, Marmara Bölgesi'nde deprem yaşanması durumunda zeminin yükselip alçalması durumunda tsunami olmayacağını Alman Die Welt gazetesine açıkladı. Saygın bilim dergisi Journal of Seismology'de de bilim adamlarının Avrupa Akdeniz Deprem Kataloğu olarak tanımladığı harita ve inceleme yer aldı.
 
Yiğit Can KAYTMAZ / VATAN

Bu haberle ilgili sorularını Uzmanına Sor
1000
Son Sorular
taksitli dayre

Merhaba acaba banka kredisi kulandirmadan taksitli hemen teslimatla dayre satyormusunuz sirket butcesinden

yeraliyev.r@gmail.com 02 Mart 2015 - Saat 14:14
teras

Iyi calismalar 600 m2 tek katli bir yer kiraladim buranin uzerine teras yapmak istiyorum ytong , beton, celik konsosiyon haricinde tavsiye edebileceginiz bir kapat..

mzbadur@gmail.com 02 Mart 2015 - Saat 11:11
İlgili haberler
Sektörden Haberler
Uptown İncek yaza hazır!
04.03.2015 10:26
Ankara’nın göl ve orman manzaralı konut projesi Uptown İncek güneşli yaz günlerine hazır.
Sel nedeniyle 7 bin kişi evsiz kaldı!
04.03.2015 10:01
Brezilyanın kuzeybatısındaki Acre eyaletinde şiddetli yağışın neden olduğu selde 7 bin kişi evsiz kaldığı belirtildi.
Ege Seramik'e Unicera Fuarı’nda büyük ilgi!
04.03.2015 09:48
Ege Seramik, 24-28 Şubat tarihleri arasında 27. kez düzenlenen Unicera Seramik Banyo Mutfak Fuarı’nda Spring Collection 2015 koleksiyonunu tanıttı.
“Gayrimenkul fiyatları dünya genelinde cazip bulunuyor!”
03.03.2015 17:05
Gayrimenkul ve Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı Derneği (GYODER) YKB Aziz Torun, AA Finans Haberleri Terminali'nde önemli açıklamalarda bulundu.
50 bin hane enerji verimliliğine dikkat çekiyor!
03.03.2015 16:46
Enerji verimliliği alanının lider markası ista, 2014 yılı itibariyle, Türkiye’de hizmet verdiği hane sayısını 50 bine çıkardı.
Müslüm Gürses Müzesi'ne ziyaretçi akını
03.03.2015 16:05
Müslüm Gürses’in adını taşıyan, giydiği kıyafetler, müzik aletleri, plak ve kaset gibi aksesuarlarının yer aldığı müzeye ziyaretçi akını yaşanıyor.
Zeytinleriyle ünlü Gemlik'te bu yatırım fırsatı kaçmaz!
03.03.2015 14:49
Gemlik Belediye Başkanlığı, Küçükkumla Köyü’nde yer alan zeytinlik niteliğine sahip taşınmazı satışa çıkardığını açıkladı.
'Afet Kasası’na ağaç tohumları gönderildi!
03.03.2015 12:59
Doğal afetlerin yanı sıra nükleer patlamalara karşı da dayanıklı olan Svalbard Kasası, yüz binlerce tarım ürününe ait tohumu saklıyor.
Alfemo’dan 2. ürüne yüzde 50 indirim!
03.03.2015 12:43
Alfemo’nun 1 Mart’ta başlayan kampanyası mobilya almayı planlayan herkese çok özel avantajlar sunuyor.
Yazarlar
Yavuz Karaman
Hangi bölgede ne kadar prim şansı var?
Murat Ergin
Son yıllarda gayrimenkul fiyatları neden arttı?
Salim Taşçı
Aman ne güzel!
Ali Güvenç Kiraz
Kentsel dönüşüm yasası ile vatandaşı neler bekliyor?
Uzmanına Sor
Gayrimenkul sektörü ile ilgili her türlü sorunuzu bize iletin uzmanlarımız sizin için cevaplasın.
1000